کشف نشانه‌ های حیات بر روی زمین در 4 میلیارد سال پیش

© Fotolia / Xyکشف نشانه‌ های حیات بر روی زمین در 4 میلیارد سال پیش
کشف نشانه‌ های حیات بر روی زمین در 4 میلیارد سال پیش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندگی در کره زمین ممکن است بیشتر از 4 میلیارد سال پیش وجود داشته. باستان شناسان استرالیا، با تجزیه و تحلیل بقایای میکروب های باستانی به چنین نتیجه گیری رسیده اند .

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بقایای میکروارگانیسم ها را در کوه های استرالیا در سال 1992 پیدا کرده اند. در آثار اولیه آنها، سن این میکروب ها در حدود 3.5 میلیارد سال تخمین زده شد، با این حال، بر اساس نتایج آخرین مطالعات، گفته می شود که سن این میکروب ها تا 4 میلیارد سال می رسد.
دانشمندان معتقدند فسیل میکروب‌های موجود قدیمی‌ترین نشانه‌ای است که تاکنون از حیات در زمین کشف شده است.
عده‌ای از منتقدان مدعی هستند که آنچه تحت عنوان «فسیل میکروب» از آن یاد شده و با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت نیستند، در واقع، مولکول‌های سنگ هستند که در طول زمان تغییر شکل داده‌اند اما دانشمندان می‌گویند بررسی ایزوتوپ‌های کربن موجود در سنگ ثابت می‌کند که ساختار آنها شبیه ساختار میکروب است.
دانشمندان در مطالعات خود برروی این بقایا، یازده گونه مختلف از میکروب را در داخل آن شناسایی کرده‌اند که برخی از آنها منقرض شده‌اند و برخی دیگر نیز هنوز در طبیعت وجود دارند.
کشف این میکروفسیل‌ها نشان می‌دهد که آغاز حیات برروی کره زمین بسیار زودتر از تاریخی اتفاق افتاده است که دانشمندان تاکنون تصور می‌کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала