پاکستان: همه جنگنده های آمریکایی را سرنگون می کنیم

© AFP 2023 / Ishara S.KodikaraФлаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قمر جاوید باجوه، فرمانده کل ارتش پاکستان اعلام کرد که اگر دولت اسلام آباد اجازه دهد همه جنگنده های آمریکایی را سرنگون خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده کل نیروهای زمینی ارتش پاکستان روز گذشته برای اولین بار در طول تاریخ این کشور به اعضای سنا گزارش داد و خواهان جلب اعتماد آنها شد.
وی طی اظهاراتی اعلام کرد که علیرغم آنکه حملات هوایی جنگنده های آمریکایی کاهش یافته است اما اگر دولت اسلام آباد به ارتش اجازه دهد تمام جنگنده های آمریکایی را ساقط خواهیم کرد؛ ما توانایی انجام این کار را داریم.
باجوه در ادامه گفت که آمریکا شکست در جنگ افغانستان را به گردن اسلام آباد می اندازد؛ ما هرگز در جنگ آمریکا در افغانستان شریک نخواهیم شد.
فرمانده ارتش پاکستان در ادامه گفت که سازمان اطلاعات هند (را) میلیون ها روپیه به تجزیه طلبان بلوچ پاکستان کمک کرده است؛ تجزیه طلبانی که دست به افراطی گری زده و اسلام آباد را متحمل خسارات فروانی کرده اند.
لازم به ذکر است که پیش از نیز «سهیل امان» فرمانده نیروی هوایی پاکستان طی اظهاراتی اعلام کرد: ما برای دفاع از خاک خود آماده هستیم و در صورتی که جنگنده‌های آمریکایی حریم هوایی پاکستان را نقض کنند بلافاصله و بدون هیچ ملاحظه‌ای سرنگون خواهند شد.
اخیرا فشار های واشنگتن بر اسلام آباد شدت گرفته و این موضوع سبب واکنش شدید سران دولتی و نظامی پاکستان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала