جنگ 1000 روزه عربستان با یمن

© Flickr / mozzoomحزب الله
حزب الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای به مناسبت گذشت یک هزار روز از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، بر حمایت خود از ملت این کشور تاکید کرد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در بیانیه آمده است، یک هزار روز از تجاوز عربستان و امریکا علیه یمن و مردم آن و تمام آنچه در این کشور است گذشت و طی این هزار روز، سه چیز نمایان شد:

1- در قدم نخست، جنایت که در آن به یمنی های کوچک و بزرگ رحم نشد و تخریب‌هایی که هیچ شهر و مسجد و شفاخانه و مکتب و بازار و قریه ها از آن در امان نماند و محاصره‌ای که ملیون‌ها یمنی را در معرض بیماری، مرگ و گرسنگی تهدید کرد.

2- دوم، مقاومت، قهرمانی، ثبات و صبری است که ملت مظلوم یمن و نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن در همه محورهای نبرد از خود نشان دادند و کمترین چیزی که درباره این صبر می‌توان گفت این است که شبیه به معجزه و اسطوره است.

3- در قدم سوم، سکوت بین‌المللی، اسلامی و عربی عجیب در قبال این جنایات و کشتارها است، به‌گونه‌ای که هیچ حرکتی صورت نگرفت و هیچ موضعی اتخاذ نشد و گویا کسانی که بدن‌ها آن‌ها تکه تکه می‌شود عرب و انسان نیستند.

حزب‌الله در ادامه این بیانیه افزود: ما این تجاوز و اصرار عربستان به ادامه تجاوز را شدیدا محکوم می‌کنیم و خواهان توقف این جنگ ظالمانه و تلاش فوری برای یافتن راه حل سیاسی فراگیر هستیم.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه در گزارشات خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و امریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала