حکومت افغانستان هیچگونه اراده سیاسی برای از بین بردن پروژه داعش در افغانستان را ندارد

© AP Photo / Seivan Selimداعش در افغانستان
داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فهیم فطرت، رئیس سیاسی «جنبش گذار» در مصاحبه ای با آژانش خبری اسپوتنیک گفت که بحث تقویت داعش و انتقال جنگجویان داعش از جنوب به شمال افغانستان پروژه ای است که حکومت وحدت ملی افغانستان قطعاً اراده سرکوب کردن آنرا ندارد.

آقای فطرت افزود که داعش یک پروژه بزرگ است. پروژه ای که استخبارات منطقه میخواهد با استفاده از آن باورها و افکار رادیکال و متحجر داعش را در شمال ترویج بدهد. و طوریکه معلوم میشود حکومت وحدت ملی افغانستان هیچگونه اراده سیاسی سرکوب این گروه را ندارد.

آقای فهیم فطرت درباره گفته های اخیر رئیس جمهور غنی در مورد شکست داعش در افغانستان و فرار افراد خارجی داعش از افغانستان چنین اظهار نظر کرد:

ظاهراً شعار حکومت این است که ما علیه تروریزم مبارزه میکنیم و مخالفین را از بین میبریم ولی در یک و نیم دهه گذشته یک نتیجه مطلوبی از این مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی بدست نیاورده ایم و دشمنان مردم افغانستان سرکوب نشده اند. علاوه بر این جغرافیای جنگ از جنوب به شمال کشور انتقال یافته و بیشترین ساحات افغانستان به طور مرموزی به اختیار طالبان و داعش قرار داده شده است و این را همه مردم افغانستان میدانند و شاهد هستند.

بنابراین گفته میتوانیم که داعش در افغانستان یک پروژه است و حکومت افغانستان هیچگونه اراده سیاسی برای از بین بردن این گروه ندارد.

شما میدانید که سران حکومت افغانستان با افکار عامه بازی میکنند، آنها در تلاش این هستند تا با افکار مضحک شان مردم افغانستان را فریب میدهند. اما مردم میدانند که داعش در افغانستان شکست نخورده بلکه بیشتر در شمال افغانستان تقویت شده است.

در این اواخر شما شاهد هستید که رئیس جمهور پوتین در جریان سفرهای خود به کشورهای عربی بالخصوص به سوریه از موجودیت داعش اظهار نگرانی نمود. روسیه اعلام کرد که آمده است با حکومت افغانستان بخاطر از بین بردن داعش در کشور کمک کند.

این در حالی است که داعش در شمال افغانستان به یک چالش عمده مبدل گردیده است. گروه داعش در حال حاضر در شمال افغانستان مصروف سرباز گیری میباشد. داعش در ولایت جوزجان و دیگر ولایت های مرزی مکتب های خاصی ایجاد کرده است و اطفال شده با آموزه های داعشی تربیت میکنند.

جنگ استخباراتی اعلام شده قدرت های منطقه در افغانستان از توان افغانستان واقعاً فراتر است و حکومت افغانستان توانایی مقابله با آنرا ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала