ترامپ کمک‌ها به کشورهای مخالف در مورد بیت‌المقدس را قطع می‌کند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ کمک‌ها به کشورهای مخالف در مورد بیت‌المقدس را قطع می‌کند
ترامپ کمک‌ها به کشورهای مخالف در مورد بیت‌المقدس را قطع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا تهدید کرد که کمک‌های امریکا به کشورهایی که به قطعنامۀ سازمان ملل در رد تصمیم وی در مورد بیت‌المقدس رأی بدهند، قطع خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ گفته است که اگر کشورهایی که از امریکا کمک می‌گیرند بر علیه تصمیم امریکا رأی بدهند، کمک به آن‌ها قطع خواهد شد.

رییس جمهوری امریکا گفته است: «آن‌ها صدها ملیون یا حتا ملیاردها دالر از ما می‌گیرند، بعد علیه ما رأی می‌دهند. بسیار خوب، ما تماشا می‌کنیم، بگذار رأی بدهند، به جایش ما هم مقدار زیادی پس انداز خواهیم کرد.»

پیش از این چهارده عضو از پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل بر علیه این تصمیم ترامپ رأی داده بودند که سبب هشدار امریکا به کشورهای عضو سازمان ملل شد.

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала