کاهش فعالیت سفارت جمهوری افریقائی جنوبی در اسرائیل

© AFP 2023 / Ahmad Gharabliکاهش فعالیت سفارت جمهوری افریقائی جنوبی در اسرائیل
کاهش فعالیت سفارت جمهوری افریقائی جنوبی در اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعالیت سفارت جمهوری افریقائی جنوبی تا سطح دفتر ارتباطی در اسرائیل کاهش میابد.

اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی eNCA، کانگرس ملی افریقا "حزب حاکم جمهوری افریقائی جنوبی" قرار صادر نمود که حکومت کشور باید سطح حضور سفارت جمهوری افریقائی جنوبی در اسرائیل را از سطح سفارت تا دفتر ارتباطی کاهش دهد.

این اقدام حزب حاکم جمهوری افریقائی جنوبی در حقیقت حمایت از مردم فلسطین میباشد که اعضا حزب به اتفاق آرا تصمیم گرفتند و دولت را وارد نمودند تا بدون قید و شرط سطح فعالیت سفارت را تا دفتر ارتباطی در اسرائیل کاهش دهد.

گفته میشود که این اقدام حزب حاکم جمهوری افریقائی جنوبی سیگنال جدی به اسرائیل است که در مقابل تخلف از حقوق بشر و حقوق بین الملل باید چنین خسارات را متحمل گردد.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала