جنرال رازق: بلخ ولایت کوچک نیست که هر کس آن را مدیریت کند

عضو شوید
جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار در پیامی می‌گوید که نگران وضعیت امنیتی در کشور است و با بروز مسایل قومی این اختلافات بیشتر می‌شود. او بقای عطامحمد نور در ولایت بلخ را یک نیاز می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، جنرال رازق می‌گوید نگران وضعیت افغانستان است و از تهِ دل دعا می‌کند شرایطی پیش نیاید که مردم در مقابل هم به پا برخیزند.

جنرال رازق، موجودیت عطامحمدنور، را در شرایط کنونی برای ولایت بلخ ضروری می‌داند و تأکید دارد که ولایت شمالی بلخ، ولایت کوچکی نیست و هرکس نمی‌تواند از عهدۀ مدیریت آن بیرون شود. او به خبرگزاری هشدار گفته است: «او سال‌های زیادی را در ولایت بلخ سپری کرده است. این ولایت امنیت نسبی در افغانستان دارد و تاجران دراین ولایت مصوون هستند لذا دولت مرکزی نباید او را برکنار کند. ولایت بلخ را کوچک نشماریم. این ولایت همانند بغلان و هلمند ناامن نیست و با توجه به وضعیت کنونی، حکومت نباید چنین تصمیمی اتخاذ می‌کرد».

جنرال رازق گروه داعش را یک گروه خطرناک توصیف می‌کند که به هیچ چیزی رحم ندارد و به حیثیت، مال و خانوادۀ مردم بی احترامی می‌کند. به گفتۀ او دولت نیز با گروه های تروریستی برخورد یک دست ندارد و هر مقامی با میل و سلیقۀ خود با گروه های تروریستی برخورد می‌کنند.

این جنرال پرقدرت جنوب می‌گوید، تا زمانی‌که مردم قندهار بخواهند او فرمانده پولیس شان باشد، در این ولایت باقی خواهد ماند و به‌هیچ کسی اجازه نخواهد داد به بهانه برکناری او، امنیت قندهار را خراب کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала