امکان ممنوعیت واردات لبنیات پاکستانی به افغانستان

© REUTERS / Darren StaplesТелята на ферме в Великобритании
Телята на ферме в Великобритании - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روابط تجارتی بین افغانستان و پاکستان همواره تحت تاثیر تنش‌های سیاسی بین دو کشور قرار داشته است

تاکید یک مقام امریکایی به ادامه‌‌ی کمک به نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ترور بیولوژیکی نیروهای امنیتی افغانستان از سوی پاکستان
طبق گزارش وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، سازمان استخبارات پاکستان (آی اس آی) با استفاده از نام دو شرکت every day و milk pak، شیر و قیماق آلوده با مواد سمی (زهری) را وارد افغانستان می‌کند که مواد سمی آن بر سیستم اعصاب انسان تأثیر منفی می‌گذارد.

باید گفت که پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع می گویند که حکومت افغانستان مکلف است که جلو این عملکرد را به گونه ای جدی بگیرد.

در عین حال، سربازن نظامی از استفاده مواد خوراکی پاکستانی در مینوی غذایی شان گواهی می دهند و خواهان استفاده از خوراکه های استاندارد شده اند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان به آژانس خبری اسپوتنیک در این مورد روشنی دانداخته گفت:


هشدار وزارت داخله از وجود مواد زهری در محصولات لبنی پاکستانی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار وزارت داخله از وجود مواد زهری در محصولات لبنی پاکستانی
«قبل از وقت خواهد بود اگر بگویم لبنیات که امروز در بازار های افغانستان به فروش می رسد در ترکیب خود مواد سمی دارد. به اساس اطلاع که بدست ما رسیده شیر و قیماق آلوده با مواد سمی شباهت زیاد با بسته بندی های every day و milk pakدارد و برای تدابیر پیشگیرانه ما این خبر را نشر نمودیم تا شهروندان متوجه بسته بندی های این لبنیات باشند»
او می گوید که وزارت داخله تحقیقات در مورد را آغاز نموده است و این که تا چه هد این معلومات درست است و همچنین آیا این لبنیات وارد افغانستان شده و یا نه هنوز درست معلوم نیست.
آقای دانش ادامه داده گفت: «در صورتیکه ما این ماده را تشخیص کنیم ما ورود این لبنیات را به افغانستان می کنیم و همچنین در داخل شهر خرید وفروش آن ها را منع قرار می دهیم.»

 

به گفته آقای دانش چنین موارد را بیاد ندارد و این برای نخستین بار است که حکومت افغانستان با چنین آزمون دشواری روبرو می شود.

باید گفت که روابط تجارتی بین افغانستان و پاکستان همواره تحت تاثیر تنش‌های سیاسی بین دو کشور قرار داشته است. امروز روابط سیاسی افغانستان و پاکستان در حالت خوب قرار ندارند و هردو کشور همدیگر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала