اعلام آمادگی انجنیر داوود برای جانشینی عطامحمد نور

© عکس: از صفحه عطا محمد نوراعلام آمادگی انجنیر داوود برای جانشینی عطامحمد نور
اعلام آمادگی انجنیر داوود برای جانشینی عطامحمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه هنوز عطامحمد نور و حزب جمعیت اسلامی، تصمیم ریاست جمهوری در مورد ولایت بلخ را نپذیرفته اند، انجنیر داوود که از سوی ارگ به عنوان والی تازۀ این ولایت معرفی شده گفته است که برای آغاز کار منتظر دستور آقای غنی است.

به گزارش اسپوتنیک، وی در گفتگویی به شبکۀ تلویزیونی طلوع‌نیوز گفته است: «منتظر دستور رییس جمهور غنی هستم. اگر دستور بدهد، کارم را به حیث والی بلخ آغاز می کنم.»

بحث کنار رفتن عطامحمد نور یکی از مسایل جنجالی در فضای خبری روزهای اخیر افغانستان بوده است. پس از آن‌که ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد استعفای آقای نور که چند وقت پیش سپرده شده بود مورد تأیید آقای غنی قرار گرفته است، جمعیت اسلامی پس از رأی‌زنی‌های فراوان اعلامیه‌یی منتشر کرد که در آن آمده است:

«اگر ارگ دراین اقدام انحصار طلبانه‌ی خود که با سوء استفاده از حضور جامعه‌ی جهانی صورت می‌گیرد ـ تجدید نظر نکند؛ جمعیت اسلامی اقدام منافی موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی از سوی ریاست جمهوری در مورد والی بلخ را رد نموده و خود را ملزم می‌داند تا با استفاده از هر گزینه‌ی از حق مسلم و مشروع مردم افغانستان دفاع نماید.»

در همین حال یک منبع به طلوع نیوز گفته است که آقای نور انجنیر داوود را به حیث والی بلخ نمی پذیرد و پیشنهاد کرده است که فرهاد عظیمی به این مقام معرفی شود. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала