خواست بزرگان کندهار و زابل از عطا محمد نور

© AFP 2023 / Fabrizio BenschГлава афганской провинции Балх Ата Мухаммад Нур
Глава афганской провинции Балх Ата Мухаммад Нур - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگان کندهار و زابل می خواهند عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی تا انتخابات ریاست جمهوری بر کرسی این ولایت باقی بماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، آنان در نشستی امروز در کندهار از حکومت می ‌خواهند وضعیت را بحرانی نکند و آگاهانه قدم بردارد. در این نشست بزرگان قومی و مسؤولان محلی هر دو ولایت حضور داشتند.
سیدجان خاکریزوال، رییس شورای ولایتی کندهار می‌گوید که ولایت بلخ سهم حزب جمعیت بود و آقای عطا باید تا رسیدن انتخابات بر سمتش باقی بماند. آقای خاکریزوال با اشاره به رییس جمهور می‌افزاید، حکومتی که معاونش را تبعید سیاسی کند و حتا متحدانش را برنجاند، دوامش دشوار است.
عطاجان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل در این همایش می‌گوید که وضعیت کشور به شدت شکننده است و باید تنش‌ها با گفت‌وگو حل شود. آقای حقبیان از نماینده‌ گان خارجی در افغانستان خواهان میانجی‌ گری بی طرفانه است و از آن‌ها می‌ خواهد دست از مداخله بردارند.
در روزهای آغاز هفتۀ جاری ارگ ریاست جمهوری از تأیید استعفای عطامحمد نور که «چندی پیش» سپرده شده بود، خبر داد. اما ساعاتی بعد این خبر از سوی آقای نور رد شد. رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفت که این استعفا در زمان مذاکرات و در صورت تعهدات ارگ در برابر خواست‌های جمعیت انجام شده بود و اکنون از اعتبار ساقط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала