علاقمندی قزاقستان به ایجاد انبارهای غله در افغانستان

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiДворец Президента "Ак орда" в Астане
Дворец Президента Ак орда в Астане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در وزارت زراعت و آبیاری می ‌گویند که درحال حاضر در کشور به ظرفیت 270 هزار تُن ذخایر راهبردی برای گندم وجود دارد و اگر کشوری بخواهد انبارهای بیشتری بسازد، به‌ سود افغانستان خواهد بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد اطلاعات داده شده با درنظرداشت افزایش روزافزون واردات غله به ‌ویژه گندم از قزاقستان، حکومت این کشور تمایل دارد که روی ساخت انبارهای گندم درافغانستان سرمایه ‌گذاری کند.
هرچند مسؤولان وزارت زراعت می ‌گویند که تاکنون رسما این تقاضا ازسوی حکومت افغانستان صورت نگرفته‌ است، اما به‌گفتۀ سخن‌ گوی این وزارت ایجاد انبارهای غله درافغانستان برای کاهش هزینه‌های انتقال غله از قزاقستان، سودمند خواهد بود.
لطف‌الله راشد، سخن‌گوی وزارت زراعت و آبیاری می‌گوید: "ما نیاز برای این خواهیم داشت که ذخایر استراتیژیک ساخته شود، ولی این‌که از کدام آدرس و با چه میکانیزم و پروسه، اما این بحث تاهنوز بین وزارت زراعت و قزاقستان مطرح نشده‌است".
افغانستان سالانه به شش میلیون تُن گندم نیاز دارد که از این ‌میان، سالانه بیش از چهارمیلیون و 545 هزار تُن آن در داخل برداشت می ‌شود و یک‌ ونیم میلیون تُن دیگر گندم مورد نیاز کشور، از بیرون وارد می ‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала