ضیافت ویژه برای دوستان امریکا

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر قصر سفید
قصر سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا بخاطر ابراز سپاس از کشورهای که به تصمیم اسامبله ملل متحد رائی مخالف دادند، ضیافت خاص را سازماندهی می نماید.

نیکی هالی نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل اظهار داشته است که ایالات متحده برای نمایندگان کشورهای که رائی مخالف و ممتنع و یا در رائی گیری به طرح قطعنامه اساملبه عمومی سازمان ملل متحد در مورد عدم شناخت اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل  شرکت نورزیدند، ضیافت خاص را تهیه می نماید.

در کارت های دعوتنامه که عنوانی نمایندگان کشور های وفادار امریکا ارسال گردیده است، این گردهمایئ "ابراز شکرگزاری از دوستان ایالات متحده" نامگذاری گردیده است.

اسامبله عمومی ملل متحد با اتخاذ قطعنامه بیت المقدس را به مثابه مرکز اسرائیل به رسمت نشناخت.

128 کشور رائی مثبت، 9 کشور رائی مخالف و 35 کشور رائی ممتنع دادند.

از جمله ایالات متحده امریکا، اسرائیل، هندوراس، گواتمالا، میکرونزی، جزایر مارشال، نائورو، پالائو و توگو رائی مخالف دادند.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دیسامبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم"بیت‌المقدس" آمادگی بگیرد.عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.   .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала