مخالفت آمریکایی ها با تصمیم ترامپ درمورد اورشلیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت آمریکایی ها با تصمیم ترامپ درمورد اورشلیم
مخالفت آمریکایی ها با تصمیم ترامپ درمورد اورشلیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقریبا نیمی از آمریکایی ها "49 در صد"بر این باور اند که سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس/اورشلیم نباید منتقل شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سی ان ان، اوایل دسامبر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور آمادگی مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را صاد کرد. این تصمیم با واکنش مثبت از جانب اسرائیل و واکنش منفی از جانب شمار از کشورهای دیگر روبرو شد.
براساس نظر سنجی ، 44 درصد از اشتراک کنندگان موافقت شان را با تصمیم ترامپ نشان داده و 45 درصد نیز مخالف این تصمیم ترامپ رای دادند.
همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 49 درصد مخالف انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم بوده و 39 در صد دیگر نیز با این تصمیم موافقت کرده اند..
یک سوم شرکت کنندگان اظهار داشتند که آمریکا نباید جانبداری از یکی کشور ها — اسرائیل و یا فلسطین کند. با این حال 24 درصد خواهان جانب داری آمریکا از اسرائیل هستند و تنها 2 درصد فلسطین را ترجیح دادند.
این نظرسنجی با شرکت 1001 نفر آمریکایی برگزارشد.
پیش از این مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شتاختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل رای داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала