کابلوف: بیش از 10 هزار نفر عضو گروه داعش در افغانستان است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: بیش از 10 هزار نفر عضو گروه داعش در افغانستان است
کابلوف: بیش از 10 هزار نفر عضو گروه داعش در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت، گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور قابل توجهی قدرت خود را در این کشور افزایش داده و بیش از 10 هزار نفر عضو این گروه تروریستی در افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه: ناتو در مورد هلیکوپتر های ناشناس در افغانستان پاسخ دقیق نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه روسیه: ناتو در مورد هلیکوپتر های ناشناس در افغانستان پاسخ دقیق نمی دهد
به گزارش اسپوتینک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت:- "روسیه یکی از نخستین کشورهای بود که نگرانی خود را درباره ظهور داعش در افغانستان ابراز کرد. در سال های اخیر «دولت اسلامی» در افغانستان قدرت و نفوذ اش را افزایش داده و بر اساس برآوردهای ما، شماری اعضای این گروه در این کشور به بیش از 10 نفر می رسد و این رقم در حال رشد است. به طور خاص می توان از اضافه شدن ستیزه جویانی از سوریه و عراق اشاره کرده که تجربه زیادی هم دارند".

او همچنان به متمرکز شدن داعش در شمال افغانستان در مرز با کشورهای تاجکستان و ترکمنستان اشاره و گفت:- "مخصوصا ما را ولایت های جوزجان و سرپل نگران می کند، که در این ولایت های به تازگی شبه نظامیان از شهروندان الجزایر و فرانسه در ترکیب داعش دیده شده است. افزایش نفوذ داعش در شمال افغانستان به وضاحت نشان دهنده گسترش این گروه تروریستی را در بیرون از خاک افغانستان نشان می دهد و این یک تهدید جدی امنیتی برای کشورهای آسیای مرکزی و مناطق جنوبی روسیه است". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала