سرور دانش: هفته آینده روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی آغاز می‌شود

© Photo / دفتر دانشسرور دانش: هفته آینده روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی آغاز می‌شود
سرور دانش: هفته آینده روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری گفته است که تمامی موانع بر سر راه توزیع شناسنامه‌های برقی برداشته شده و سر از هفته آینده این روند آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه، این گفته‌های محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری پس از آن مطرح می‌شود که کمیسیون مختلط شورای ملی، در جریان هفتۀ گذشته، طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس را تصویب نمود.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه (۳ جدی) در نشست خبری در کابل گفت که شورای ملی با این تصمیم شان آخرین موانع بر سر راه توزیع شناسنامه‌های برقی را برداشته و در آغاز هفته جاری روند توزیع شناسنامه‌های برقی آغاز خواهد شد.

در حالی‌که توزیع شناسنامه‌های برقی یکی از تعهدات جدی توافقنامه حکومت وحدت ملی بود اما تاهنوز این روند توزیع آن آغاز نشده است.
درج کلمه " افغان " به عنوان هویت ملی مردم افغانستان، از داغ ترین و اصلی ترین مانع بر سر راه توزیع شناسنامه‌های برقی بود. مشکلی که بارها از سوی مجلس نمایندگان رای تایید نگرفت و رد شد. پس از چند بار رد و تایید، سر انجام به تاریخ ۲۷ قوس سال روان، هییت مشترک شورای ملی در نشستی با اتفاق آرا رای تایید در زمینه درج کلمه "افغان" به عنوان هویت ملی همه‌ مردم افغانستان را داد.
به گفته‌ مسوولان اداره توزیع شناسنامه‌های برقی، رهبران حکومت وحدت ملی از نخستین دارندگان شناسنامه‌های برقی خواهند بود.
مقامات حکومتی، توزیع شناسنامه‌های برقی را بهترین گزینه برای شفافیت مسایل ملی از جمله برگزاری انتخابات عنوان می‌کنند. انتخاباتی که همواره برگزاری آن در افغانستان با چالش‌های زیادی روبرو بوده است.
با این همه معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در کمیسیون‌های انتخاباتی می‌گوید که این مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала