اکثریت اسرائیلی‌ها طرفدار برکناری نتانیاهو اند

© AP Photo / Gali Tibbon, Poolاکثریت اسرائیلی‌ها طرفدار برکناری نتانیاهو اند
اکثریت اسرائیلی‌ها طرفدار برکناری نتانیاهو اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکثریت شهروندان اسرائیل به این باور اند که اگر در نتیجه انجام تحقیقات پولیس، نخست وزیر اسرائیل به رشوه‌گیری، تقلب‌کاری و استفاده سوء از اعتماد مردم، متهم شود، باید از مقامش کنار برود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه دوم تلویزیونی اسرائیل، مرکز تحقیقاتی اسرائیلی میدگم (MIDGAM)بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مظنون به دریافت تحایف گرانبها از تجار و تلاش برای عقد قرارداد با مالک یکی از بزرگترین انتشارات اسرائیل "یدیعوت اخرونوت " جهت پوشش مثبت فعالیت‌های حکومت در بدل تصویب قانونی که باعث ایجاد محدودیت‌ها برای رقیب اصلی این انتشارت شود — روزنامه رایگان "اسرائيل هيوم" ، می‌باشد.

پولیس اسرائیل قبل از این اعلام نموده بود که در قضایای مربوط به نتانیاهو از ۱۰۰۰ — ۲۰۰۰ سرنخ موارد فساد مالی، تقلب‌کاری و استفاده سوء از اعتماد مردم، پیدا شده است. نخست وزیر اسرائیل در طول این مدت ۷ بار مورد بازپرسی قرار گرفته است.

نتانیاهو با رد این اتهامات گفته است که وی هیچ عمل غیرقانونی انجام نداده و وعده سپرده است که سالیان متمادی این کشور را رهبری خواهد نمود.

براساس نتایج نظرسنجی، ۵۹ درصد اشتراک‌کنندگان نظرسنجی اسرائیل بدین باور اند که تحقیقات علیه نتانیاهو موجه اند، در حالیکه تنها ۲۷ درصد آن‌ها معتقد اند که این تحقیقات برای «آزار و اذیت نخست وزیر» است.

همچنان اکثریت اسرائیلی‌ها (۶۰ درصد اشتراک‌کنندگان) گفته‌اند که در صورتی که پس از ختم تحقیقات، پولیس پیشنهاد وارد نمودن اتهام به آدرس نخست وزیر را بدهد، نتانیاهو باید از مقامش کنار رود.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که نتانیاهو از بی‌معنی بودن پیشنهاد پولیس خبر داد. وی گفته بود: «حتی اگر پیشنهاد صورت بگیرد (متهم نمودن) — پس چه؟ یک حقیقتی که مردم از آن با خبر نیستند این است که اکثریت پیشنهادهای پولیس نادیده گرفته می‌شود. بیش از ۶۰ درصد پیشنهادهای پولیس دور انداخته می‌شود

این نظرسنجی از تاریخ ۲۰-۲۱ دسمبر با اشتراک ۵۰۴ نفر صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала