اسماعیل خان: حذف عطا محمد نور حذف یک حزب قدرتمند است

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulاسماعیل خان: حذف عطا محمد نور حذف یک حزب قدرتمند است
اسماعیل خان: حذف عطا محمد نور حذف یک حزب قدرتمند است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اسماعیل خان، عضو هیات رهبری حزب جمعیت اسلامی پس تغییر و تبدیلی‌های اخیر در کشور، برای اعلام موضع خود جلو رسانه‌ها حاضر شد و به حکومت هشدار داد که اگر به خواست جمعیت اسلامی توجه نشود، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، محمد اسماعیل خان، رهبری جهادی در غرب کشور و عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی، صبح امروز در یک نشست خبری در اقامت‌گاهش به خبرنگاران گفت که برکناری عطامحمد نور باعث گسترش نفوذ طالب و داعش، فراهم شدن زمینه فساد و تقویت سیاست حذف از سوی حکومت در اذهان مردم خواهد شد.

چند روز قبل رئیس جمهور کشور استعفای "عطا محمد نور"، والی سابق بلخ را تائید نموده، انجینر داوود، یکی دیگر از اعضای حزب جمعیت را به عنوان والی بلخ معرفی کرد.

اکنون، محمد اسماعیل خان به حکومت هشدار می‌دهد که اگر به خواست آنان توجه نشود، کشور با بحران روبرو خواهد شد.
او گفت که حکومت وحدت ملی نباید جمعیت اسلامی را که در حکومت سهم دارد، نادیده بگیرد.

همه چیز در مورد تغییر والی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
همه چیز در مورد تغییر والی بلخ

این رهبر جهادی در غرب کشور گفت: در حالی که عملاً حکومت در تقابل بین خودی قرار دارد و معاون اول رئیس جمهور در تبعید به سر می‌برد، اگر حکومت به پیمان اول خود(حکومت ۵۰ درصدی) پایبند نباشد، باعث بروز فاجعه‌ی دیگری خواهد شد که جبران ناپذیر است.

اسماعیل خان تاکید کرد که رئیس جمهور باید اجازه دهد تا عطامحمد نور به کارش به عنوان والی بلخ ادامه دهد زیرا این حکومت با مصلحت بوجود آمد و آقای نور یکی از طرف‌های اصلی آن است.

او با اشاره به سخنان عطا محمد نور در مورد انگلیس و امریکا گفت که این دو کشور می‌توانند با تجربه‌ای که در منطقه و جهان دارند، رئیس جمهور را قناعت بدهند تا از سیاست حذف دست بردارد.
وی تاکید کرد که حذف عطا محمد نور، حذف یک شخص نیست بلکه حذف یک حزب قدرتمند است.

با این‌حال، عطا محمد نور روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که به عنوان یک طرف حکومت وحدت ملی، سفیر، وزیر و یا والی تعیین کرده و مامور تعیین شد با مکتوب رئیس جمهور نیست.

 

نور پیشتر هم گفته بود که اعلام استعفایش را قبول ندارد، اما با اظهارات تازه خود تصمیم حکومت وحدت ملی را عملاً به چالش کشیده، تصمیمی که منابع کاخ ریاست جمهوری گفته‌اند که تغییرناپذیر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала