واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر ضمیر کابلوف

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeواکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر ضمیر کابلوف
واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان با رد اظهارات ضمیر کابلوف در مورد شمار جنگجویان داعش در افغانستان، تعداد اعضای این گروه در افغانستان را هزاران نه بلکه صدها تن خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است: "شمار جنگجویان داعش در افغانستان هزاران تن نه بلکه صد‌ها تن می‌باشد، اگر ما فعالیت داعش را از اول در نظر بگیریم ممکن شمار شان شش تا هفت هزار تن بود، از این میان هزاران تن‌شان کشته شدند، تعداد شان زخمی شده و بعضی شان بازداشت شدند، در حال حاضر شمار شان به صد‌ها تن کاهش یافته‌است، آنچه را ضمیر کابلوف گفته اظهارات خودش است."
قبل از این، ضمیر کابلوف، نماینده خاص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفته بود که حدود ده هزار جنگجوی داعش در افغانستان فعالیت دارند.
به گفته وی، داعشیان شکست خورده از عراق و سوریه به افغانستان فرار کرده و در مناطق سرحدی با تاجکستان و ترکمنستان جابه‌جا شده‌اند که به باور کابلوف این موضوع روسیه را نگران کرده‌است.
آقای کابلوف گفته‌است، مراکز داعش در افغانستان برای آسیای مرکزی و مناطق جنوبی روسیه یک تهدید بزرگ است.
اما وزارت دفاع افغانستان این صحبت‌ها را قابل قبول ندانسته می‌گوید، زمینه فعالیت داعش در افغانستان به مانند عراق و سوریه مساعد نیست و افغان‌ها خود نیز مخالف این گروه می‌باشند.
ضمیر کابلوف این را هم گفته‌است که ناتو در باره هلیکوپتر‌های که در افغانستان برای داعشیان سلاح می‌فرستند نیز برای آنان جواب دقیق ارائه نکرده‌است.
اما وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، تا حال در باره این ادعا هیچ‌کس اسناد و شواهدی ارائه نکرده‌است.
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، روسیه امکانات تصویر برداری از طریق فضا و قمر مصنوعی را در اختیار دارد و می‌تواند برای اثبات این ادعا‌هایش اسناد جمع آوری کند و در بخش مبارزه با داعش با حکومت افغانستان همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала