دول عربی و جنگ های آینده

© Fotolia / Elnur Amikishiyevدول عربی و جنگ های آینده
دول عربی و جنگ های آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا «بمب هشیار» که بر شهر ساحلی انداخته میشود و فقط مردم با ژئین های معین را نابود می سازد – این تخیل است یا واقعیت که کشورهای انکشاف یافته امروز در آن به سر می برند؟

محقق سالم سلامین ال-نوایمی (Salem Salamein An-Nuaimi) در روزنامه الاتحاد امارات متحده عربی می نویسد، دستاوردهای علمی، تخنالوژیکی و تخنیکی دول بزرگ در امور نظامی، بشمول روبوت تخنیک، نانوتخنالوژی ها، بیوتخنالوژی ها، تخنالوژی های فضایی و اطلاعاتی، لیزری، امواج الکترومقناطیسی و انجنیری ژئین ها به آن منجر خواهند شد که جنگ آینده شکل کاملاً دیگر خواهد داشت. سلاح به اصطلاح نانویی نسبت به سلاح هستوی تهدید به مراتب بیشتر به بار می آورد و قدرت تخریبی بسیار زیاد دارا می باشد. در نتیجه، کشورهای، مانند امریکا، روسیه و چین میلیاردها دالر در تحقیقات در عرصه نانو تخنالوژی ها سرمایه گزاری میکنند.
سلاح نانویی از موی انسان باریک تر است و به حشرات پرنده شباهت دارد. این سلاح برای اجرای وظایف مختلف، بطور مثال، مانند مصاب ساختن جلد مردم به مرض، الوده ساختن منابع آب رسانی در شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است. این حشرات مصنوعی، مانند مگس ها در داخل اتاق پریده میتوانند و زهر را بر اشیا، غذا و مردم پاشیده میتوانند.
سلاح کشنده دیگر سلاح اقلیمی یا اتموسفیری و همچنان تخنالوژی نو — ماده خاص کیمیاوی می باشد که در ارتفاعات معین برای ایجاد پدیده های نو جوی پخش میشود. ماده استفاده شونده نظر به وظایف که بر عهده آنها گذاشته میشوند، مانند باران شدید، گرسنگی، امراض و طوفان ها، از همدیگر فرق میشود. ایالات متحده توانسته تائید سازمان ملل متحد و سازمان صحی جهان را برای راه آندازی پروژه کسب کند که بنام «سپر» مسمی شده است. کار در چارچوب این پروژه در جریان 50 سال تحت سرپرستی سازمان ملل متحد پیشبرده خواهد شد. همچنان پلان شده که نیروهای هوایی امریکا سلاح اقلیمی را در 10 سال آینده جهت تسلیح بکار خواهند گرفت.

© Photo / U.S. Air Force photo by Bobbi Zapkaدول عربی و جنگ های آینده
دول عربی و جنگ های آینده - اسپوتنیک افغانستان
دول عربی و جنگ های آینده

از طرف دیگر، پروسه بکارگیری روبوت ها در منازعات معاصر با سرعت تسریع میشود. در حال حاضر در نیروهای امریکا بیش از هفت هزار طیاره بی پیلوت وجود دارند و تعداد میکانیزم ها را 12 هزار تشکیل میدهد. آنها برای نقشه برداری راه ها، کشف بمب ها، حملات بر دشمن در نظر گرفته شده و در جمله آنها همچنان روبوت های شامل می باشند که با کمره ها و ماشیندارها تجهیز شده اند. واضح است که این انقلاب فقط به امریکا تعلق ندارد. حد اقل 87 کشور، از انگلستان تا چین، حالا سیستم های روبوتی استفاده میکنند و همه آنها به سرعت زرادخانه های شان را، بشمول طیارات بی پیلوت با جسامت پرنده کوچک بنام کالیبری که فقط 18 گرام وزن دارند، افزایش میدهند. بعد از یک ربع قرن ماشین ها و روبوت ها میتوانند تصامیم خود را بدون مداخله انسان اتخاذ کنند، چون رویارویی الکترونی یکی از عرصه های می باشد که در آن مغز مصنوعی یکجا با الگاریتم های پروگرامی برای اتخاذ بسیاری تصامیم با سرعت عظیم عددی کار میکند.
یکی از انواع بسیار هیرت انگیز که در جنگهای آینده نزدیک استفاده خواهد شد، سلاح بیولوژیکی و راکت های تخریب کننده زره خواهند بود که پوتنسیال تخنالوژیکی برای نفوذ و عبور از طریق مواد حفاظتی زرهی، خاصتاً زرهپوش ها، خواهند داشت. همچنان توپ های لیزری وجود دارند که همین اکنون در کشتی های امریکایی در خلیج فارس نصب شده اند. آنها در زمان صلح آمیز میتوانند برای انتقال اطلاعات، به مثابه آخذه استفاده شوند و میتوانند جز سیستم های بسیار قوی دفاع لیزری باشند که طیارات را از راکت های دشمن، با استفاده از انرژی لیزری و میکانیزم نو، حفاظت میکنند، که توان شلیک بر راکت با سرعت 4،2 کیلومتر در ثانیه دارا می باشد که هفت برابر سریع تر از سرعت صدا می باشد. این سیستم در جریان همکاری کمپنی های اسرائیلی و آلمانی ساخته شده و به سرباز امکان شلیک با 90 درجه نسبت توان چرخ زدن را فراهم میکند. همچنان «سلاح به اصطلاح خاموش» وجود دارد که کشف آن ناممکن است. این سلاح میتواند در ظرف یک دقیقه 1200 مرمی شلیک کند و این بدان معنی است که چنین سلاح هرکسی را از بین برده میتواند که بسوی آن هدف گیری شده باشد.
مغز مصنوعی امکان طراحی کمپیوترهای کوانتی را فراهم می سازد که توان شکستن هرنوع کد شفرشده، بدون در نظرداشت پیچیدگی آن، دارا می باشد. طراحی لباس میخانیکی («انسان آهنین») به مثابه نخستین گام به سربازان امکان اجرای وظایف سنگین فراهم می سازد. نظر به انکشاف تخنالوژیکی سیستم های کومپلکسی تسلیحات و همچنان ساختن راکت های قاره پیما ساخته خواهند شد که توان واردنمودن ضربه با سرعت فوق العاده بلند دارا می باشند و رهگیری آنها ناممکن است. حتی مرمی ها شکل که ما با آنها عادت کرده ایم، نخواهند داشت. «مرمی هشیار» توسط دستگاه کوچک تجهیز خواهد شد که طوری پروگرام شده که توانایی از بین بردن هرگونه هدف را خواهد داشت. بالاخره، دستگاه های پخش کننده امواج دارای طول موج کم ساخته شده که میتوانند در مغز مفکوره های مشخص ایجاد کنند و بدینوسیله شخص را به تسلیم شده قبل از آغاز جنگ وادار می سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала