مشوره‌دهی ۷۰۰ عالم دین جهت آغاز روند صلح در افغانستان

© Sputnik / فیسبوک ریاست شورای عالی صلحمحمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان
محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح، به منظور آن چه که زمینه سازی گفت وگوهای بهتر صلح با طالبان می گوید، نشست دو روزه یی را با بیش از هفت صد عالم دین از سراسر کشور، در کابل برگزار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، قرار است عالمان دین در کشور، پس از رایزنی های دو روزه، با صدور قطعنامه‌یی، موقف شان را در برابر صلح روشن سازند.

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح در آغاز این نشست، از عالمان دین خواست تا تلاش های صلح را جهاد برای صلح اعلام کنند.

وی افزود: "اگر جامعه علما و روحانی ما از صلح قاطعانه حمایت نمایند، با باور کامل گفته می توانیم که این روند موفقیت خواهد رسید و هیچ طرفی نخواهد توانست که این روند را تخریب نماید."

در همین حال، رییس شورای علمای کشور می گوید که با آغاز گفت وگوهای بین الافغانی با طالبان، دست سایر گروه ها از جنگ افغانستان کوتاه خواهد شد.

قیام الدین کشاف اظهار داشت: "اگر ما همرای برداران افغان خود یا برداران مسلمان خود همرای طالبان مذاکره های بین الافغانی را آغاز کنیم، به فضل خداوند تمامی دست های دیگر از کشور کوتاه می شوند."

محمد اکرم خپلواک، مشاور رییس جمهور کشور، گفت: "حکومت افغانستان تلاش های جدی سیاسی و دیپلوماتیک را آغاز کرده است که اجماع منطقوی و جهانی را ایجاد کند و جنگ کنونی را در افغانستان پایان دهد".  

رییس دارالانشای شورای عالی صلح از عالمان دین می خواهد که خواست های شان را در باره صلح از حکومت  و نیز خواست های شان را از طالبان در پایان این نشست دو روزه مطرح سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала