پاکستان: دیگر مایل نیستیم با امریکا همکاری کنیم

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Pakistan's Defense Minister Khawaja Muhammad Asif
Pakistan's Defense Minister Khawaja Muhammad Asif - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خواجه آصف گفته است که کشورش از مشارکت با امریکا در جنگ با هراس ‌افگنی، سود نبرده است و دیگر تمایل ندارد مشارکت با امریکا را ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان به رسانه‌ها گفت: "اگر نگاهی به کارکردهای امریکا در بیش از یک دهه گذشته در افغانستان بیاندازید، به وضاحت می‌بینید که در صداقت امریکا نسبت به صلح در افغانستان تردید وجود دارد، واشنگتن ریشه‌های ناامنی در افغانستان را در خارج از این کشور جستجو می‌کند در حالیکه فعالیت داعش در بیش از نه ولایت درافغانستان افزایش یافته و دولت مرکزی به بخش بزرگ از خاک این کشور حاکمیت ندارد".
با این حال رییس جمهور پاکستان هنگام گشایش نشست رئیسان پارلمان شش کشور منطقه در اسلام ‌آباد هراس ‌افگنی را پدیده منطقه ‌یی نه بل نتیجه دخالت قدرت‌های خارجی عنوان کرد.
ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان گفت: "هراس افگنی یک پدیده محلی نه بلکه نتیجه دخالت قدرت‌های خارجی است. پاکستان پس از سال ۲۰۰۱ به باتلاق جنگ کشانیده شد، ودرطول این مدت ۷۰هزار تن را از دست داد و ۱۲۰ میلیارد دالر را هزینه کرد".
رییس سنای پاکستان هم در نشست رییسان پارلمان شش کشور پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، افغانستان و ایران در اسلام آباد گفت که امریکا از قربانی‌هایی که پاکستان در راستای مبارزه بر ضد دهشت افگنی متقبل شده، چشم پوشی کرده است.
این اظهارات درحال بیان می‌شود که هنوز یخ‌ های روابط افغانستان و پاکستان آب نشده و نیز اسلام‌ آباد به دلیل حمایت از هراس ‌افگنی سخت زیر فشار جامعه جهانی قرار دارد. هرچند امریکا تاکنون با هشدارهای رسانه‌ یی بالای پاکستان بسنده کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала