صلاح الدین ربانی: حکومت باید درباره استعفای عطا محمد نور تجدید نظر کند

© AFP 2023صلاح الدین ربانی: حکومت باید درباره استعفای عطا محمد نور تجدید نظر کند
صلاح الدین ربانی: حکومت باید درباره استعفای عطا محمد نور تجدید نظر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان خواستار تجدید نظر حکومت درباره منظوری استعفای والی پیشین بلخ شدند.

تنش تازۀ کابل و بلخ؛ رقابت حامیان عبدالله و نور - اسپوتنیک افغانستان
تنش تازۀ کابل و بلخ؛ رقابت حامیان عبدالله و نور
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، ذبیح‌الله فطرت معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی گفت، که صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان و رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و اعضای شورای رهبری این حزب  روز یک‌شنبه 3 جدی  پس از دیدار با عطا محمد نور از حکومت خواست تا در مورد استعفای والی پیشین بلخ تجدید نظر نموده و خواست مطرح شده از سوی عطا محمد نور را بپذیرد.

معاون سخنگوی حزب جمعیت گفته است،  که در این دیدار صلاح‌الدین ربانی و اعضای شورای رهبری جمعیت گفتند، که حکومت باید شرایط پیشنهاد شده را بپذیرد و یا به توافقات انجام شده قبلی عمل نماید.

وی گفت:- "از حکومت افغانستان می‎خواهیم که در مورد آخرین تصمیمش تجدید نظر بکند، نخستین خواست تجدید نظر است و دیگر خواسته‎ها بعد از تجدید نظر مطرح می‎شوند".

در همین حال افضل حدید رئیس شورای ولایتی بلخ گفته است، صلاح‌الدین ربانی در دیدار با والی پیشین بلخ گفته‎است، که منتظر واکنش حکومت در مورد خواسته‎های مطرح شده از سوی حزب جمعیت می‎باشد.

ربانی افزوده ‎است: (در صورتى عدم پذیریش خواسته‌هایشان از سوی حکومت ، دست به اقدامات جدی‌تر خواهيم زد).

رئیس شورای ولایت بلخ همچنین گفت:- "در این دیدار سران حزب جمعیت اسلامی تأکید بر سر اعلامیۀ قبلی خود داشتند و آقای صلاح‌الدین ربانی و تمامی اعضای رهبری آن اینست که تبدیلی آقای نور برای‌شان به معنی خط سرخ است".

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان چند روز پیش استعفای چند ماه پیش عطا محمد نور را منظور و او را از سمت اش برکنار کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала