درخواست از دولت برای افزایش نیافتن زندانیان طالب

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileدرخواست از دولت برای افزایش نیافتن زندانیان طالب
درخواست از دولت برای افزایش نیافتن زندانیان طالب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا عبدالسلام ضعیف عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید که نزدیک به چهل هزار تن از جنگجویان این گروه در زندان است و به این شمار نباید افزوده شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری جمهور، مولوی عبدالسلام ضعیف یکی از اعضای قبلی این گروه می‌گوید که بر اساس معلومات او در حال حاضر نزدیک به 40 هزار طالب در زندان‌های افغانستان زندانی استند و این مسأله یکی از موانع در راه صلح است. او از دولت افغانستان می‌خواهد این رقم نباید افزایش یابد.

وی در «جلسه ملی مشوروتی علمای دینی پیرامون صلح» گفته است: «موجودیت نزدیک به 40 هزار زندانی طالب در زندان‌های افغانستان در شرایطی که محاکم افغانستان آنگونه که باید، عادلانه برخورد نمی‌کند، یکی از مشکلات رسیدن به صلح در افغانستان است. وی از حکومت خواست که در زمینه زندانیان طالبان راه حل پیدا نموده و نیز شمار آنان نباید افزایش یابد.»

این نشست با حضور 500 تن از سوی شورای صلح برگزار شده بود، محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح در این نشست گفته است: «علمای دینی برای تغییر وضعیت جنگی افغانستان بهترین تربیون‌ها را در اختیار دارند و نباید بگذارند، در چنین فرصت حساس مردم افغانستان از رویای رسیدن به صلح باز ماند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала