برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEMبرگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین
برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین امروز در بیجینگ برگزار شد و وزیران خارجه‌ی سه کشور، صلح و ثبات در افغانستان را برای رسیدن به اهداف مشترک توسعه‌ای ضروری خواندند.

به گزارش اسپوتنیک،وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین یکی از اهداف این نشست را بهبود روابط افغانستان و پاکستان خواند و گفت، با ایجاد فضای اعتماد بین دو کشور، برنامه‌های مشترک کاری هماهنگ شود.
وی افزود که افغانستان و پاکستان در این نشست توافق کرده تا گفت‌وگوی فشرده را برای حل اختلاف شان انجام دهند و سپس یک گروه مشترک کاری در رسیدگی به مشکلات افغانستان، از جمله ناامنی تلاش کند.
همچنان وزیر خارجه چین برگزاری این نشست را برای صلح و ثبات در افغانستان مهم خواند و گفت، چین و پاکستان از گفت‌وگوی صلح دولت افغانستان و گروه طالبان حمایت خواهند کرد.
همچنان صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه کشور در این نشست از همکاری چین طی سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی کرد و گفت، باید با گروه‌های تروریستی از جمله گروه ترکستان شرقی مبارزه شود.
وی بار دیگر تأکید کرد که دولت افغانستان خواستار بهبود روابط با پاکستان است، اما از این کشور انتظار داریم تا تمام لانه‌های تروریستی در خاکش را هدف قرار داده و نابود کند.
درپی آن خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان گفت، نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین می‌تواند به صلح و ثبات پایدار در افغانستان کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала