تماس اسرائیل با ده کشور برای انتقال سفارتخانه هایشان به اورشلیم/بیت المقدس

© REUTERS / Francois Lenoirاسرائیل با ده کشور برای انتقال سفارتخانه هایشان به اورشلیم/بیت المقدس در تماس است
اسرائیل با ده کشور برای انتقال سفارتخانه هایشان به اورشلیم/بیت المقدس در تماس است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد این کشور دست کم با ده¬ کشور در تماس است تا این کشور‌ها سفارتخانه‌های خودشان را¬ به اورشلیم/ بیت المقدس منتقل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News Arabia ؛ تزیپی هوتوولی معاون وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد اسرائیل دست کم با ده¬ کشور در تماس است تا این کشور‌ها سفارتخانه‌های خودشان را¬ به بیت المقدس منتقل کنند.
معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در رادیوی دولتی این کشور گفت: پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، ما با دست کم ده کشور درتماس هستیم تا این کشور‌ها سفارتخانه‌های خودشان را از تل آویو¬ به اورشلیم/بیت المقدس منتقل کنند.
دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.
عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала