افزایش نظامیان آمریکایی در سال 2018 در افغانستان

© AFP 2023 / Delil SouleimanАмериканские войска в сопровождении Курдских отрядов военной самообороны на границе Сирии с Турцией
Американские войска в сопровождении Курдских отрядов военной самообороны на границе Сирии с Турцией - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان که گفته بود مشاوران نظامی در میدان‌های جنگ این کشور افزایش می‌یابند این بار از افزایش چشمگیر نظامیان آمریکایی در سال آینده میلادی در افغانستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جان نیکلسون، فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان به خبرنگاران گفت در سال آینده میلادی مشاوران نظامی و نیروهای جنگی بیشتری به افغانستان اعزام خواهند شد.
این جنرال آمریکایی افزود: بیش از هزار مشاور نظامی در میدان‌های جنگ در کنار نیروهای امنیتی افغان حضور دارند، با این حال «سال آینده شمار این نظامیان افزایش چشمگیری خواهد یافت».
وی تصریح کرد این مشاوران نظامی توسط نیروهای پشتیبانی رزمی آمریکایی حمایت خواهند شد.
چندی قبل نیز "استارز اند استرایپس" گزارش داد که دو لوای رزمی از نظامیان آمریکایی در بهار سال آینده به افغانستان اعزام می‌شوند.
این نیروها که شمار آنان ممکن است به 6 هزار نظامی برسد طی 9 ماه در افغانستان حضور خواهند داشت و جایگزین لوای 25 پیاده نظام و 82 هوایی ارتش آمریکا خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала