پاکستان راز "ترور" بینظیر بوتو را افشا کرد

© AP Photo / Anjum Naveedپاکستان راز "ترور" بینظیر بوتو را افشا کرد
پاکستان راز ترور بینظیر بوتو را افشا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از گذشت ده سال از ترور بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان، استخبارات این کشور گفته است که طرح و مواد انفجاری این رخداد توسط اسامه بن لادن رهبر القاعده تنظیم شده بود .

به گزارش اسپوتنیک، دی نیوز انترنشنل پاکستان ننوشته است که اسناد این حمله در اخیر سال 2007 میلادی از سوی نظامیان و استخبارات پاکستان در سه گزارش و شماری از نامه‌های دریافتی از خانه بن لادن٬ به وزارت داخله این کشور تحویل داده شده است.
بر بنیاد این گزارش‌های استخباراتی٬ در آنزمان به وزارت داخله پاکستان هشدار داده شده بود که اسامه بن لادن به افرادش فرمان داده بود تا درکنار خانم بوتو٬ پرویز مشرف رییس جمهور آنوقت و فضل الرحمان رییس جمعیت علمای پاکستان را نیز بکشند.
در یکی از نامه‌های استخبارات پاکستان به عنوان "طرح کشتن رییس جمهور پرویز مشرف، بینظیر بوتو، و فضل الرحمان" که در نزدهم دسامبر 2007 به وزارت داخله آنکشور فرستاده بود، آمده است: "ما اطلاعات بدست آوردیم که اسامه بن‌لادن فرمان داده است تا پرویز مشرف، بی‌نظیر بوتو و فضل الرحمان کشته شوند. اسامه تصمیم دارد تا فرستاده خود را بنام موسا طارق، که یکی از شهروندان ملتان پاکستان است، از مسیر وزیرستان همراه با مواد انفجاری بفرستد تا طرح سوی قصد را در یکشنبه (2007/22/12) پیشرو انجام دهد. این شخص در دیره اسماعیل خان حضور خواهد یافت."
در نامه‌های که از خانه اسامه به دست استخبارات پاکستان و سپس به خبرنگار انترنشنل دی نیوز پاکستان رسیده، دو روز پس از ترور خانم بوتو به اسامه بن لادن در نامه نگاشته شده است: "شیخ عبدالحمید گزارشی را در مورد یک وظیفه ویژه فرستاده است. او مسوول عملیات در پاکستان هم است. ما حمله‌های متفاوتی را در پاکستان انجام دادیم. آخرین حمله را دو روز پیش در راولپندی انجام داده ایم. ما انتقام برادران و خواهران ما در جامعه حفصه و لال مسجد را گرفتیم."
در این نامه که از محل رهایش اسامه بن لادن بدست آمده است همچنان بر برخی موارد حاشیه‌یی پرداخته شده است اما در یکی از قسمت‌های آن در مورد گشایش نماینده گی در پاکستان نیز ذکر شده است.
ترور بوتو در پاکستان سروصداهای زیادی را همراه شد و در پیوند به قتل او چهار جوان پاکستانی که خودشان را از خانواده بلال معرفی کرده اند٬ نیز تا حال در بازداشت به سر می برند.
پیش از این در پیوند به قتل بوتو٬ پرویز مشرف نیز متهم است و تا هنوز این اتهام فیصله نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала