بامیان دوباره «جهانی» می‌شود

© AP Photo / Stringerبامیان دوباره «جهانی» می‌شود
بامیان دوباره «جهانی» می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معارف افغانستان می‌گوید که ولایت بامیان به دلیل علاقۀ وافر مردمش به سوادآموزی، نامزد عضویت در شبکۀ شهرهای یادگیرندۀ جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شفقنا، سردار محمد رحیمی معین سوادآموزش وزارت معارف کشور در سفری به بامیان به ستایش از علاقمندی مردم این ولایت به سوادآموزی پرداخت. آقای رحیمی گفته است که علاقمندی دختران و پسران و مخصوصآ علاقمندی کهن سالان نسبت به آموختن علم در بامیان سبب شده است که این ولایت در سال آینده نامزد عضویت در شبکۀ شهرهای یادگیرندۀ جهان، از سوی یونسکو  شود.

به گفتۀ وی در اجلاس بزرگ سالانۀ این شبکه که در کشور کوریا برگزار شده بود، اعضای شبکه یادگیرندۀ جهان از مقامات افغانستان خواست که یکی از ولایات کشور را نامزد شبکه شهر های یادگیری جهان نمایند.

آقای رحیمی با بیان اینکه اکنون در سطح افغانستان بیش از 400 هزار نفر مصروف سواد آموزی هستند و قرار است تا سه ماه دیگر 300 هزار نفر آن از این برنامه ها فارغ شوند افزود که عضویت بامیان در این شبکه سال آینده در کابل اعلام خواهد شد.

47  شهر از 33 کشور دنیا از سوی کمیته اعضای سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد یا یونسکو به عنوان شهرهای خلاق دنیا پذیرفته شده‌اند.

هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام‌العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهت ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی، و توسعه پایداراست.

بامیان پیش از این به دلیل داشتن قدمت تاریخی، آثار باستانی، فرهنگ بومی و صنایع دستی عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) را به دست آورده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала