حلیمه صدف: اظهارات لوی درستیز و وزیر داخله در مورد تعداد داعشیان در افغانستان دروغ است

© Sputnik / Jakحلیمه صدف
حلیمه صدف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حلیمه صدف نماینده مردم در شورای ولایتی جوزجان سخنان لوی درستیز و وزیر داخله افغانستان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لوی درستیز افغانستان دو روز قبل گفته های ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان را در حضور نمایندگان مردم در پارلمان کشور رد کرده و گفته بود که ضمیر کابلوف تکلیف دارد و سخنان بی مورد میگوید برای ما مشکل ایجاد میکند. در حالیکه در تمام افغانستان بیشتر از دو هزار داعشی وجود ندارد، ضمیر کابلوف گفته است که ده هزار داعشی در افغانستان فعالیت دارند که اکثراً از عراق و یا سوریه آورده شده اند.

همچنان وزیر داخله کشور در این نشست پارلمانی اظهار داشت که داعشیان خارجی آنچنانی وجود ندارد که ضمیر کابلوف بیان داشته است.

قبل از ظهر امروز خانم حلیمه صدف، نماینده مردم در شورای ولایتی جوزجان در نشست دادخواهی جوانان و فعالین جامعه مدنی که بخاطر وضعیت ناگوار بیجا شده گان ولسوالی های درزآب و قوش تپه در شهر کابل برگزار شده بود، اظهارات این دو مقام امنیتی کشور را رد کرد.

حلیمه صدف: «بنابر معلومات من، بیشتر از دو هزار داعشی تنها در دو ولسوالی های ولایت جوزجان حضور دارند. لوی دریستیز و وزیر داخله افغانستان دو روز قبل هر آنچه در مورد تعداد داعشیان در افغانستان بیان کرده بودند دروغ است، زیرا تنها بیشتر از دو هزار داعشی در دو ولسوالی جوزجان حضور دارند که در ولسوالی درزآب ۴۰ درصد آنها را داعشیان خارجی تشکیل میدهد.»

همچنان خانم صدف در مورد اینکه وزارت دفاع ملی قبلاً اعلام داشته بود که عملیاتی تصفوی را در این دو ولسوالی جوزجان برای سرکوب داعش براه انداخته اند رد نموده میگوید که تا هنوز هیچ عملیاتی برای ازبین بردن مخالفین چون داعشیان و طالبان در این دو ولسوالی ها براه انداخته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала