واکنش ارگ و سپیدار به حمله‌ های انتحاری و انفجاری

© AP Photo / Alik KepliczПремьер-министр и президент Афганистана Абдулла Абдулла и Ашраф Гани
Премьер-министр и президент Афганистана Абдулла Абдулла и Ашраф Гани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجراییه افغانستان با نشر خبرنامه‌‌های، حمله‌های انتحاری و انفجاری بر مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل تقبیح کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه یی گفته که جنایت‌کاران تروریست‌ امروز، با حمله بر مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل، مرتکب جنایت‌ ضد بشری شده ‌اند و بار دیگر فاجعۀ انسانی را به بارآورده‌ اند.
کاخ ریاست جمهوری گفته که حکومت یک‌بار دیگر با جدیت تاکید می‌ورزد که ارادۀ روشن برای سرکوب و نا بودی همه گروه‌های تروریستی وجود دارد و علاوه کرده که رییس جمهور کشور دستور داده‌است تا این رویداد به شکل همه‌جانبه بررسی گردد.
از سوی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌یی به نقل از داکتر عبدالله عبدالله گفته است که تروریستان با راه‌اندازی چنین حمله‌های می‌خواهند که به ارزش‌های مشترک کشوری ضربه بزنند تا صدای آنان را خفه و جهل و وحشت را جایگزین ان نمایند.
آقای عبدالله گفته که این گونه حمله‌ها، هیچ تاثیر مثبت بر روند آزادی بیان و پویایی ارزش‌های فرهنگی مردم ما ندارد، بل‌ که مایۀ سرافنده‌گی و شرم‌ سازی بیش ‌تر عاملان آن‌ها خواهد گردید.
گفتنی‌ست که تا هنوز مسؤولیت این حمله‌های مرگ‌بار هیچ گروهی به شمول طالبان و داعش بر دوش نگرفته‌است؛ اما قبل از این گروه داعش معمولا این گونه‌های مراکز را مورد حمله قرار داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала