روش جدید دانشمندان روسی برای تخریب سلول‌های سرطانی

© Fotoliaروش جدید دانشمندان روسی برای تخریب سلول‌های سرطانی
روش جدید دانشمندان روسی برای تخریب سلول‌های سرطانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی از پوهنتون دولتی مسکو و همکاران سویدنی شان به روش جدید برای جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله علمی BBA General subjects، این دانشمندان با گرسنه نگهداشتن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تولید پروتین‌های محافظ، قادر به جلوگیری از تکثیر این سلول‌ها شده اند.

سلول‌های سرطانی مقدار زیادی از مواد مغذی و اکسیجن مصرف می‌کند، این مصرف باعث رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی در وجود انسان می‌شود. در سال‌های اخیر دانشمندان جهان متوجه شدند که سرکوب‌نمودن "اشتهای" سلول‌های سرطانی مبارزه با این سلول‌ها با استفاده از طرق شیمیایی و ایمونوتراپی را آسانتر می‌سازد.

در جریان تحقیقات، دانشمندان متوجه به پروتین و ژن مشابه به آن تحت نام (Mcl-1) که بالای عملکرد تخریب سلول‌ها تاثیر دارند، متوجه شدند. این سیستم در همه سلول‌های سالم و اکثریت سلول‌های سرطانی وجود دارد. سیستم از چندین مالیکول پروتین ساخته شده است، که یک بخش آن سلول را به آغاز پروسه تخریب مجبور می‌کند و بخش دیگر آن بر عکس، از تخریب جلوگیری می‌کند.

در سلول‌های سالم میان "پروتین کشنده" و Mcl-1 و مالیکول‌های مشابه موثر بر کار آنها، تعادل وجود دارد. اما در صورت پیدا شدن سرطان، این تعادل به نفع Mcl-1 بر هم می‌خورد و سلول‌های سرطانی حتی با وجود آسیب‌های جدی به DNA آنها، از بین نمی‌روند.

دانشمندان امیدوارند تا اطلاعات جمع‌آوری شده شان برای درمان مرض سرطان و جلوگیری از مبتلا شدن سلول‌های سالم به سرطان که باعث از بین‌بردن آنها می‌شود، مفید تمام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала