اعلام اعتصاب صرافان در سراسر افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام اعتصاب صرافان در سراسر افغانستان
اعلام اعتصاب صرافان در سراسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملۀ مسلحانه به دکان یک صراف در شهر جلال‌آباد سبب اعلام اعتصاب سرتاسری صرافان در سراسر کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک اتحادیۀ صرافان افغانستان گفته است که به دلیل حملۀ مسلحانه بر یک صراف در شرق کشور، در تمام افغانستان روز پنجشنبه صرافان دست به اعتصاب خواهند زد.

در مورد حمله بر این صراف گزارش‌های مختلفی نشر شده است. عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفته است که افرد مسلح روز چهارشنبه بالای یک صراف بنام ملتان در مارکیت صرافی در شهر جلال آباد تیر اندازی کرده که در اثر آن، شخص صراف، منشی وی و چهار فرد ملکی به شمول سه زن زخم برداشته اند.

داکتر احسان الله شینواری رئیس صحت عامۀ این ولایت گفته که از این حادثه به آنها هفت زخمی آورده شده که وضعیت صحی چند تن آن نگران کننده است.

اما ضیاءالرحمن الکوزی یک تن از اعضای شورای سرتاسرى صرافان می‌گوید که که در این حاثه یک صراف کشته شده و دو تن آن زخم برداشته، همچنان مهاجمان از این دوکان پول نقد را نیز باخود برده اند.

الکوزی می‌گوید: «در واکنش به این رویداد و برای اینکه حکومت به امنیت تاجران ملی و صرافان توجه کند، شورای سرتاسری صرافان فیصله نموده که هفت جدی دوکان‌ها و مارکیت‌های صرافی در تمام ولایات کشور به شمول کابل را ببندد و تا زمانیکه حکومت در مورد تامین امنیت صرافان به آنها تفاهم نکند، ممکن این اعتصاب به روزهای دیگر نیز ادامه يابد.»

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала