جبهه ای تحت نام دفاع از هویت در شهر کابل اعلام موجودیت کرد

© Sputnik / Jakجبهه ای تحت نام دفاع از هویت در شهر کابل اعلام موجودیت کرد
جبهه ای تحت نام دفاع از هویت در شهر کابل اعلام موجودیت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر از 10 نهاد مدنی و سیاسی بخاطر ایستادگی در برابر توزیع شناسنامه های برقی با نام ملیت افغان ، تحت نام جبهه دفاع از هویت اعلام موجودیت کردند.

اعضای این جبهه که درساختمان یکی از نهاد های مدنی دورهم جمع شده و با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی با حضور رسانه های ملی و بین المللی اعلام موجودیت نموده و ایستادگی خود را در برابر توزیع شناسنامه های برقی با ذکر ملیت (افغان) اعلام داشتند.
هارون معترف یکی از مسولین جنبش گذار که با این جبهه پیوسته است در مورد هدف از ایجاد و تشکیل این جبهه را چنین میگوید:
جبهه دفاع از هویت به منظور ایستادگی در برابر قانون شکنی های حکومت، مشخصآ توزیع غیر قانونی شناسنامه های برقی ایجاد گردیده و بیشتر از ده جریان سیاسی اعضای این جبهه را تشکیل میدهند. صحبت های ما جریان دارد و قرار است که این جبهه دفاع ازهویت بزودی به ولایات مختلف وسعت پیدا کرده و در برابر قانون شکنی های حکومت بخاطر شناسنامه های برقی کار و فعالیت خود را درولایات نیز آغاز نمایم.
همچنان آقای معترف میگوید که اگر حکومت وحدت ملی به خواست های مردم و جبهه دفاع از هویت تمکین نکرد، حرکت های بزرگ مدنی در تمامی ولایات براه خواهد افتاد و در برابر توزیع غیر قانونی شناسنامه های برقی و تحمیل واژه قومی (افغان) بر تمامی اقوام افغانستان ما ایستادگی خواهیم کرد.
به گفته آقای معترف ، واژه افغان یک واژه مترادف به قوم برادران پشتون ما میباشد که از لحاظ متون تاریخی خیلی ها روشن است و تحمیل آن بالای همه اقوام، قابل قبول نیست، زیرا در افغانستان اقوام مختلف زندگی میکنند و یکسان سازی و تحمیل یک هویت به تمام اقوام قابل قبول برای ما نیست و حتی در تضاد با آیاتی از قرآن کریم نیز میباشد.
در مورد اینکه اگر واژه افغان را در شناسنامه های برقی نمیخواهند پس بدیل این واژه چی میباشد آقای معترف میگوید:
نام کشور ما افغانستان است و ما میتوانیم از کلمات و یا واژه های (شهروند افغانستان) و یا هم (افغانستانی) استفاده کنیم ولی نه افغان.
به گفته فریدون عظیمی یک تن دیگری از اعضای این جبهه ، اگر حکومت به خواست های ما پاسخ مثبت ندهد در جریان همین هفته تظاهرات گسترده ای در شهر کابل براه میاندازیم و دادخواهی های خود را عملا آغاز میکنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала