هشدار نمایندگان مجلس از «مهندسی» انتخابات آینده

© Flickr / ResoluteSupportMediaهشدار نمایندگان مجلس از «مهندسی» انتخابات آینده
هشدار نمایندگان مجلس از «مهندسی» انتخابات آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که بیشتر مراکز رأی‌دهی با هدف «مهندسی انتخابات» در ساحات بیرون از تسلط دولت در نظر گرفته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک کمیسیون انتخابات به تازگی پروسۀ ارزیابی مراکز راى دهى را انجام داده و 7355 مرکز را در 34 ولایت مورد ارزیابی و تأیید دوباره قرار دادند.

اقبال صافی نمایندۀ کاپیسا در مجلس، در نشست عمومی روز شنبه گفته است که بیشتر مراکز تعیین شده در ولایت کاپیسا، بیشتر شان در جاهای خارج از تسلط حکومت است.

آقای صافی گفت: «این کار به هدف مهندسی انتخابات صورت گرفته است؛ تا بتوانند در محلاتی که حکومت حاکمیت ندارد، برای افراد خود صندوق ها را پر کنند.»

وژمه صافی نماینده مردم کنر در مجلس نمایندگان نیز از پروسۀ تعیین مراکز رأی دهی انتقاد می‌کند. بانو صافی می‌گوید که این مراکز در ولایت کنر در جاهای ناامن و دور از دسترس دولت تعیین شده است.

وی تجدید نظر در مورد مراکز رأی‌دهی را نیاز جدی خوانده می‌گوید: «نباید به حکومت اجازه داده شود که انتخابات پیش رو را به نفع خود مهندسی کند.»

عبدالرووف ابراهیمی رییس پارلمان کشور نیز این موضوع را تأیید می‌کند: «این کار در کندز هم صورت گرفته و مناطق نا امن برای مراکز رای دهی انتخاب شده است.»

 قرار است انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولسوالى، در شانزدهم سرطان سال آينده راه اندازى شود، اما برخى گزارش ها مى‌رساند که آمادگى‌هاى لازم براى برگزارى انتخابات در اين زمان اتخاذ نشده است.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала