داعش از کجا به افغانستان اعزام میگردند؟

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniاحتمال وقوع حملات تروریستی در افغانستان
احتمال وقوع حملات تروریستی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که مقامات روس از انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند، سخنگوی نظامیان خارجی در این کشور ادعا کرده که هیچ مدرکی درباره انتقال جنگجویان خارجی به افغانستان وجود ندارد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، این در حالی است که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه «پوتین» در افغانستان اخیرا گفته بود که تروریست‌ها در حال فرار از عراق و سوریه و ورود به افغانستان هستند.

وی در ادامه اظهارات خود نیز گفته بود که هلیکوپترهای ناشناس تروریست‌های داعش در مناطق سرحدی در شمال این کشور را با تسلیحات غربی تامین می‌کنند.

کابلوف در مصاحبه با «اسپوتنیک» گفته بود: براساس گذراشات موجوده ما تعداد تروریست‌های داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر است و با توجه به انتقال ترورییستهای جدید از عراق و سوریه در این کشور تعداد این تروریست‌ها در حال افزایش است.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان افغان و حتی فرماندهان نظامی آمریکا تصریح می‌کنند که داعش در افغانستان هیچ ارتباطی با این گروه تروریستی در عراق و سوریه ندارد.

 جاوید کوهستانی کارشناس نظامی و جنرال متقاعد افغان چندی پیش گفته بود که امریکا از داعش در افغانستان حمایت می‌کند و ستیزه جویان این گروه تروریستی به‌ کمک اعراب از طریق بندر کراچی وارد افغانستان می‌شوند.

اخیرا «امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز در واکنش به حملات گروه تروریستی داعش در افغانستان گفته بود دولت این کشور چندین نفر از اعضای داعش را دستگیر کرده که در گذشته و یا اکنون با «حکمتیار» رابطه داشته‌اند.

با این حال، به این پرسش که داعش چگونه در افغانستان فعالیت می‌کند، پاسخ‌های مختلفی داده شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала