ترامپ: ائتلاف غربی، بساط داعش را برچیده است

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: ائتلاف غربی، بساط داعش را برچیده است
ترامپ: ائتلاف غربی، بساط داعش را برچیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید که ائتلاف غربی به رهبری امریکا، تمامی مناطق تحت تسلط گروه داعش در سوریه و عراق را از این گروه آزاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در سخنرانی پایان سال برای مردم امریکا گفت: «ما به یک پیروزی تاریخی در برابر داعش رسیدیم، در حال حاضر ائتلاف تقریباً بر 100 درصد مناطق گرفته شده توسط داعش را از کنترول این گروه خارج ساخته است.»

این در حالی است که کشورهای غربی، از موضع امریکا در مورد نقش کوچک روسیه در شکست داعش در این کشورهای پشتیبانی کرده اند، اما روسیه معتقد است که نیروهای نظامی این کشور نقش اساسی در غلبه بر تروریستان در سوریه و عراق داشته است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشست مطبوعاتی آخر سال در مسکو، امریکایی‌ها را متهم به پیگیری نکردن داعشیان فراری از سوریه کرد.

پوتین: امریکا به اطلاعات ما در مورد تروریستان توجه نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: امریکا به اطلاعات ما در مورد تروریستان توجه نمی‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ 11 دسمبر از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دیدار به عمل آورد. وی در جریان سخنرانی در میان نظامیان گفت که آنها با شکست‌دادن "قوی‌ترین گروه ترویستان جهان" وظیفه شان را به بهترین وجه انجام دادند. پوتین همچنان فرمان خروج بخش بزرگ نیروهای نظامی روسی از سوریه را صادر کرد. 23 فروند طیاره، دو هلیکوپتر، پولیس نظامی، مرکز ماین‌پاکی و شفاخانه از سوریه اخراج خواهند شد. در سوریه دو پایگاه روسیه (حمیمیم و طرطوس) باقی می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала