خط و نشان عطامحمد نور به انتخابات آینده

© AP Photo / Massoud Hossainiخط و نشان عطامحمد نور به انتخابات آینده
خط و نشان عطامحمد نور به انتخابات آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور می‌گوید که در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری، گروه انتخاباتی قوی تشکیل داده و با متحدانش به عنوان یک طرف جدی مطرح خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور می‌گوید که رییس جمهور و رییس اجراییه هر دو از نفوذ مردمی او ترس دارند و برای همین در تلاش اند وی را کنار بزنند. او گفت: توطیه‌ها برضد ما سازماندهی شده است و رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت از نفوس مردمی ما در انتخابات می‌ترسند».

آقای نور می‌گوید که او یک مهرۀ مهم در قضایای افغانستان بوده، است و در انتخابات نیز خواهد بود. او از تشکیل اتحاد انتخاباتی قوی خبر داده گفت: «گروه انتخاباتی قوی می‌سازیم و آدم‌های به درد نخور را شامل نمی‌کنیم».

اشارۀ او به «آدم‌های به درد نخور» شاید کنایه به داکتر عبدالله عبدالله باشد که در دو دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری مورد حماید قاطع عطامحمدنور قرار داشت.

آقای نور می‌گوید که عبدالله عبدالله روی دو دلیل از وی می‌هراسد: «روی دو دلیل از او "هراس" دارد؛ نخست سمت‌وسو دادن حزب جمعیت اسلامی چنانکه "هیچ کس حتا یک رای آن را گرفته نتواند" و دوم جذب متحدان، شوراهای مردمی و حزب‌های سیاسی که دیگر آقای عبدالله از آنها "رای گرفته نتواند.»

آقای نور اما تأکید می‌کند که سران جمعیت قصد دارند در انتخابات همدست بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала