سوزان رایس به ترامپ: ساکت باش

© Flickr / Alexander Brownسوزان رایس به ترامپ: ساکت باش
سوزان رایس به ترامپ: ساکت باش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین امریکا از مداخله رئیس جمهور امریکا در اعتراضات ایران انتقاد و از وی خواست که ساکت باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا در صفحه تویتر خود از مداخله دونالد ترامپ در اعتراضات مردم ایران انتقاد کرد.

او با اشاره به یادداشت روز یکشنبه روزنامه نیویورک تایمز درباره اقدامات رئیس جمهور امریکا در مورد تحولات ایران نوشت: چگونه ترامپ می‌تواند به معترضان در ایران کمک کند؟ (ترامپ) ساکت باش.

نیویورک تایمز در گزارش خود به قلم فیلیپ گوردن، دستیار پیشین وزیر امور خارجه امریکا و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نوشته بود: در زمانی که اعتراضات در ایران علیه دولت به وقوع پیوسته و مقامات این کشور و تحلیلگران خارجی را متعجب کرده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و مشاوران سیاست خارجی‌اش احتمالا از خود می‌پرسند که چه کاری می‌توانند برای حمایت از این اعتراض‌ها انجام دهند.

ترامپ پیش از این گفته بود، که مسئولیت اغلب مشکلات خاورمیانه بر عهده ایران است و این کشور را به دامن زدن به ناآرامی‌ها در سراسر جهان متهم کرده است. رئیس‌جمهور بدون شک عاشق این است که بگوید رویکرد سخت او در قبال ایران به این نتایج از طریق تضعیف دولت ایران منجر شده و رویکرد مسالمت‌آمیزتر رئیس‌جمهور پیشین شکست خورده است.

گوردن در ادامه نوشت: اما آقای ترامپ بهتر است ساکت باشد و هیچ کاری انجام ندهد، چراکه حمایت او از معترضان در ایران بیشتر کار را خراب می‌کند تا اینکه به این روند کمک کند. زیرا مردم ایران پشتیبانی رئیس جمهوری که مانع از بهبود وضعیت اقتصادی‌شان پس از اجرای برجام شده و آنها را به خاک آمریکا راه نداده است، نمی‌خواهند.

یادآوری می کنیم، که طی روزهای اخیر در برخی شهرهای ایران عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات امریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала