اداره ثبت احوال نفوس: توزیع تذکره‌های الکترونیکی به تأخیر افتاد

© Photo / NRC اداره ثبت احوال نفوس: توزیع تذکره‌های الکترونیکی به تأخیر افتاد
اداره ثبت احوال نفوس: توزیع تذکره‌های الکترونیکی به تأخیر افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار بود روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی به‌روز دوشنبه ۱۱ جدی رسماً آغاز شود، اما به گفته مسئولین اداره مرکزی ثبت احوال نفوس، تاریخ نهایی توزیع این تذکره‌ها باید از سوی رئیس جمهور تعیین شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان گفته است که پروسه توزیع تذکره‌های الکترونیکی به دلیل مصروفیت‌های رئیس جمهور به تأخیر افتاده است.
روح‌الله احمدزی، سخنگوی اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان روز دوشنبه «۱۱جدی۱۳۹۶» در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است که این اداره برای توزیع این تذکره‌ها از هر لحاظ آماده است.
وی می‌گوید: "از لحاظ تخنیکی و فنی ما کاملاً آماده هستیم تا این پروسه را آغاز کنیم، اما منتظر رئیس جمهور هستیم تا روز آن از سوی دفتر وی مشخص شود."
یک منبع در ارگ ریاست جمهوری نیز این را تأیید کرده می‌گوید که تاریخ مشخص آن بزودی اعلام خواهد شد.
بر اساس معلومات اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان، نخستین تذکره الکترونیکی به رئیس جمهور داده خواهد شد.
به گفته این اداره، توزیع تذکره‌های الکترونیکی چهار مرحله دارد که ۱۰ روز را در بر می‌گیرد و از جمع‌آوری معلومات هویتی، ثبت هویت، نام نویسی و بایومتریک آغاز و به چاپ و توزیع پایان می‌یابد.
این اداره می‌گوید، روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی از کابل آغاز و تا شش ماه به ولایت‌های بزرگ گسترش خواهد یافت.
توزیع تذکره‌های الکترونیکی در چند سال گذشته یکی از پُر چالش‌ترین مسئله میان شورای ملی و حکومت افغانستان بشمار می‌رود که به تازه‌گی با تأیید فرمان تقنینی رئیس جمهور در مورد قانون ثبت احوال نفوس از سوی کمیته مشترک این شورا حل گردید.
روح‌الله احمدزی سخنگوی ادارۀ ثبت احوال نفوس افغانستان بیشتر به دقت در روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی تأکید می‌کند تا اتباع غیر افغانی به آن دست نیابند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرند که بر اساس برخی گزارش‌ها شماری از اتباع خارجی پاسپورت‌های الکترونیکی افغانستان را بدست آورده‌اند که اسناد آنان در هنگام سفر پس از شناسایی به حکومت افغانستان شریک ساخته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала