وزیر انرژی و آب جان سالم به‌در برد

© AP Photo / Rahmat Gulوزیر انرژی و آب جان سالم به‌در برد
وزیر انرژی و آب جان سالم به‌در برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان را استیضاح کرد اما با قناعت‌بخش بودن پاسخ‌های وی، برای سلب صلاحیت رأی‌گیری صورت نگرفت و وی در این وزارت ابقا شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، آقای عثمانی به درخواست کتبی یک ثلث اعضای مجلس استیضاح شده بود.

120 مورد استخدام‌ مشاوران به گونۀ غیرقانونی، مصرف بودجه انکشافی کمتر از سقف 60 درصد در سال مالی 1396 فسخ قراردادهای ساخت بندهای آب مچلغو در پکتیا، پاشدان در هرات و المار در فاریاب و فساد در این وزارت دلایلی بود که نمایندگان مجلس برای استیضاح وی مطرح کردند بود.

آقای عثمانی در جلسۀ عمومی مجلس گفت که استخدام مشاوران از سوی او واقعیت نداشته و او فقط سه مشاور دارد.

او گفت که فساد نکرده و از کسی ترسی ندارد، البته کمال ناصر اصولی عضو مجلس را متهم کرد که با استفاده از زور در پی سوء استفاده از وزارت بوده است: «آقای اصولی بارها موقع اعلام پروژه‌ها مرا تحت فشار قرار می‌داد،  اکنون می‌دانم که دیگر این کار را نمی‌کند چون می‌داند من تحت فشار قرار نمی‌گیرم.»

وی در مورد فسخ قراردادیهای بندهای مچلغو، پاشدان و المار گفت که قراردادی‌های این پروژه‌ها، در پنج و نیم سال زمان ، نتوانستند اختلافات داخلی خود را حل و کار را آغاز کنند.

در رای‌گیری امروز مجلس 166 نماینده از حق رای خود استفاده کرده بودند که پاسخ‌های وزیر انرژی و آب مورد قناعت 124 نماینده قرار گرفته بود و این گونه برای رد صلاحیت آقای عثمانی صندوق گذاشته نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала