کارشناسان بانکی امکان صفرشدن بهای بیتکوین را استثنا نمی‌دانند

© Fotolia / Merlin74کارشناسان بانکی امکان صفرشدن بهای بیتکوین را مستثنی نمی سازند
کارشناسان بانکی امکان صفرشدن بهای بیتکوین را مستثنی نمی سازند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از سقوط بی سابقه در سال روان کریپتواسعار عمده جهان تدریجاً مواضع خود را باز پس احراز میکند – بیتکوین که در تاریخ 22 دسمبر تا 11600 دالر در بدل هر واحد ( به اساس معلومات Coinbase) سقوط نمود، حالا 15300 دالر ارزش دارد.

اما تحلیلگران مالی سناریوی را مشتثنی نمی سازند که در صورت آن بهای «سکه های عددی» نه تنها به شدت سقوط خواهد کرد، بلکه با صفر برابر خواهد شد.

راجع به امکان «صفرشدن» بیتکوین در یادداشت تحلیلی تذکر بعمل آمده که در پایان هفته گذشته جیمس فوسیت کارشناس بانک Morgan Stanley به مشتریان این موسسه مالی ارسال داشته بود. نشریه Business Insider می نویسد، یکی از بخش های سند، تحت عنوان «تلاش های تعیین ارزش بیتکوین» ارایه شده است. در آن تحلیلگر توضیح میکند که چرا ارزیابی عینی پولی کریپتواسعار کار مشکل است — این به مفهوم عنعنوی ارز و نه هم وسیله سرمایه گذاری، مانند طلا نمی باشد.

فوسیت می نویسد، بیتکوین ارز عنعنوی شمرده شده نمی تواند، چون فیصدی بهره مربوط به آن وجود ندارد. ممکن، بیتکوین میتوانست به «طلای عددی» مبدل گردد، ولی برای آن بکاربرد عملی وجود ندارد، در حال که طلا میتواند برای تولید زیورات و وسایل الکترونیکی استفاده شود. بیتکوین به مفهوم معین شبکه پرداختی می باشد، ولی آن طوری ساخته شده که آن را به بسیار مشکل میتوان به مقیاس بزرگ وسعت بخشید.

ولی مشکل اساسی، به عقیده فوسیت، در اینست که با کریپتو اسعار عملاً در هیچ جا نمی توان پرداخت انجام داد. به اساس معلومات تحلیلگر، اگر در آواخر سال 2016 — اوایل سال 2017 از جمله 500 معامله گران آن لاین عمده جهان بیتکوین را فقط 5 کمپنی می پذیرفتند، پس تا اواخر سال 2017 از جمله چنین کمپنی ها فقط سه کمپنی، یعنی کمتر از1%، باقی ماندند. و طوریکه معلوم است، ارزش وسیله پرداختی که در هیچ جا برای پرداخت پذیرفته نمی شود، با صفر برابر میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала