حذف دالر از معاملات خارجی پاکستان

© Fotolia / Vkilikovحذف دالر از معاملات خارجی پاکستان
حذف دالر از معاملات خارجی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اجازه استفاده از یوان چین به جای دالر امریکایی برای تجارت با سایر کشورها را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیاست جامع بانک مرکزی پاکستان این است که اسلام آباد برای واردات و صادرات همچنین سرمایه‌گذاری از یوان، واحد پولی چین استفاده کرده و تمامی شرکت‌های تجاری دولتی و بخش خصوصی پاکستان می‌توانند به جای دالر از یوان چین استفاده کنند.
با توجه به بازگشایی شعبه بانک‌های چین در پاکستان بازگشایی ال سی با استفاده از یوان برای تجارت در بازار بین الملل ممکن است.
کارشناسان اقتصادی صدور اجازه بانک مرکزی برای استفاده از یوان در مبادلات تجاری پاکستان را خبر خوب برای اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۸ توصیف و عنوان می‌کنند این اقدام به کاهش قیمت دالر نیز کمک خواهد کرد.
در حال حاضر بانک مرکزی چین با بانک مرکزی کشورهای مختلف از جمله پاکستان اقدام به انعقاد پیمان های پولی دوجانبه کرده است.
پیش از این نیز، احسن اقبال، وزیر داخله پاکستان در ملاقات با سفیر چین از تلاش برای جایگزین کردن یوان به جای دالر معاملات تجاری- اقتصادی دو کشور خبر داده بود.
وی با شرکت در یک اجلاس اقتصادی در اسلام‌آباد ضمن دیدار با یائو جنگ، سفیر چین اظهار داشت: "سعی داریم در تمام پروژه‌های کریدور اقتصادی مشترک و معاملات تجاری ارز یوان را جایگزین دالر کنیم".
صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اعلام کرده است که چین توانایی حذف دالر از معاملات کشورهای مختلف را دارد و پاکستان با کمک این کشور دیگر نیازی به دریافت وام نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала