مشهورترین زن داعشی فرانسوی دستگیر شد

© Photo / Youtube/ NBC News مشهورترین زن داعشی فرانسوی دستگیر شد
مشهورترین زن داعشی فرانسوی دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای کرد سوریه، مشهورترین زن داعشی فرانسوی‌تبار را بازداشت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، نظامیان کرد سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش، یکی از مشهورترین اعضای این گروه را به نام امیلی کونیگ، که یک زن فرانسوی ۳۳ ساله است، دستگیر کردند.

کونیگ به گفته مادرش در سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرده و نقش مهمی در تبلیغ و جذب نیرو برای این گروه تروریستی از طریق انترنت را برعهده داشت.

به گفته مادر کونیگ، اواخر هفته پیش این تروریست ضمن تماس با مادرش به او گفته که دستگیر شده و در یک پایگاه در شمال سوریه مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.

کونیگ در این تماس تلفونی از مقامات فرانسوی درخواست کرده، برای بازگرداندن او و سه فرزندش که در سوریه آنها را به دنیا آورده، اقدام کنند.

در ماه دسمبر سال ۲۰۱۴ سازمان ملل اسم کونیگ را وارد لست سیاه "خطرناک‌ترین تروریست‌ها " کرد و یک سال پس از آن هم امریکا نام وی را در لست سیاه "تروریست‌های خارجی" قرار داد.

کونیگ در فرانسه به دنیا آمده، در جوانی رو به اسلام آورده و پس از مدت کوتاهی از مسلمان شدنش به گروه اسلام‌گرای "فرسان العزه" در فرانسه پیوست و از سال ۲۰۱۰ کنار مسجد شهر لوریان مردم را دعوت به جهاد می‌کرد.

مقامات فرانسوی فعالیت گروه "فرسان العزه" را ممنوع اعلام نموده اند.

وی در سال ۲۰۱۲ به دلیل پوشیدن لباس اسلامی و داشتن حجاب به محکمه فرانسه احضار شد و از برداشتن حجاب خود خود داری کرده با یکی از نگهبانان مشاجره کرد، ویدیوی درگیری او با مسئولان محمکه در آن سال در یوتیوب منتشر شد.

رسانه‌های فرانسوی اولین کسانی بودند که خبر دستگیری کونیگ را توسط نظامیان کرد سوریه اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала