کشته و زخمی‌شدن افراد ملکی در نتیجه حملات هوایی بر داعش در جوزجان

© Sputnik / J.Kargarکشته و زخمی‌شدن افرد ملکی در نتیجه حملات هوایی بر داعش در جوزجان
کشته و زخمی‌شدن افرد ملکی در نتیجه حملات هوایی بر داعش در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی مدعی اند که در جریان حملات هوایی بر پایگاه های جنگجویان داعش در مناطق اوسی، مغولی و سر دره ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، ۱۹ فرد ملکی کشته و ۵ فرد ملکی دیگر مجروح گردیده اند .

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی مدعی اند که جنگنده‌ها یک نشست بزرگان قوم عرب و جنگجویان داعش را در قریه اوسی ولسوالی درزاب آماج حمله هوایی قرار دادند که در نتیجه بر علاوه جنگجویان داعش، ۱۰ تن از بزرگان قوم عرب کشته و ۵ تن دیگر شان مجروح شدند.

این واقعه زمانی رخ میدهد که چهارده تن از بزرگان قوم عرب از ولسوالی شیرین تگاب جهت رهایی یک ملا امام مسجد بنام قاری جلال که چندی قبل توسط جنگجویان داعش ربوده شده بود نزد داعشیان آمده بودند.

منابع محلی اضافه مینمایند که بعداز حمله اول، جنگجویان داعش یک عراده موتر نوع فلانکوچ را که از جوزجان بطرف فاریاب در حرکت بوده را جهت انتقال مجروحین شان توقف داده و سه تن از مجروحین شان را به قصد انتقال به کلینک سوار موتر نمودند، موتر فلانکوچ مذکور در ساحه کوتل آبکمر بار دیگر آماج حمله هوایی جنگنده‌ها قرار گرفته که در نتیجه، ۹ فرد ملکی و سه جنگجوی داعش کشته شدند.

باز محمد داور، ولسوال درزاب با تایید تلفات افراد ملکی به رسانه‌ها از تعداد دقیق کشته و زخمی شده گان چیزی نمیگوید.

اما فرمانده داد الله رحمانی مشهور به دادی قوماندان، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب با انتقاد از تلفات افراد ملکی می‌گوید که ۹ تن از کشته‌شدن گان بشمول ۵ زن باشنده‌گان قریه کولیان ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب بودند که از شبرغان بطرف خانه های شان در حرکت بودند و آماج حمله هوایی قرار گرفتند.

قابل ذکر است که برخی از مجروحین جهت معالجه به شفاخانه ملکی جوزجان منتقل گردیده اند که زمان حملات هوای را به زبان خود چنین شرح میدهند.

این در حالیست که دیروز مقامات اردوی ملی در مورد تلفات ۲۶ تن از داعشیان در ولایت جوزجان خبر داده بودند اما از تلفات و زخمیان افراد ملکی هیچگونه یاد آوری نکرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала