درخواست پنجاه تن برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات

© Flickr / ResoluteSupportMediaدرخواست پنجاه تن برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات
درخواست پنجاه تن برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیتۀ گزینش چهار روز پیش جهت گزینش یک عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات کارش را آغاز کرد و قرار است در هفتۀ آینده از میان کسانی که به این کمیته درخواست داده اند، نام های سه تن را به حکومت وحدت ملی معرفی نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، کمیته گزینش گفته است که ۸۱ تن برای بدست آوردن کرسی عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات، برگه‌های درخواست دریافت کرده اند، اما از این میان، نزدیک به پنجاه تن پس از تکمیل کردن این برگه‌ها، آن ها را به کمیتۀ گزینش سپرده اند.

اما، نهادهای ناظر بر روند انتخابات، کار کمیتۀ گزینش را غیرقانونی می دانند.

یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان در این باره گفت: «از نظر ما حالا کار کمیتۀ گزینش غیرقانونی است و بربنیاد قانون، رئیس جمهور باید از فهرستی که پیش از این کمیتۀ گزینش در نخست به ریاست جمهوری فرستاده بود، باید یک تن را به کمیسیون مستقل انتخابات معرفی کند.»

ریاست جمهوری، چهار روز پیش در فرمانی، برای داوطلبان عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات، سه روز (دهم الی سیزدهم جدی) را فرصت تعیین کرد تا درخواستی‌های شان را به کمیتۀ گزینش بفرستند.

قرار است پس از این مرحله، کمیتۀ گزینش سه تن را به ریاست جمهوری پیش نهاد و رئیس جمهور یک نفر را برگزیند.

این همه در حالی است که در حدود دو ماه پیش، رییس جمهور غنی در فرمانی، نجیب الله احمدزی را از ریاست کمیسیون مستقل انتخابات برکنار کرد. از آن زمان تا کنون، این کمیسیون با سرپرست اداره می شود.

همزمان با این، جریان های سیاسی در کشور نیز بر برگزاری انتخابات تأکید دارند و از تأخیر در این روند هشدار می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала