مسعود: اشرف‌غنی قوم‌گرا و حامی فسادپیشگان است

© Photo / فحه مسعودمسعود: اشرف‌غنی قوم‌گرا و حامی فسادپیشگان است
مسعود: اشرف‌غنی قوم‌گرا و حامی فسادپیشگان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ولی مسعود سفیر پیشین افغانستان در لندن و رییس بنیاد مسعود حکومت را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که رییس جمهور غنی برنامۀ قومی در دست دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامۀ ماندگار، احمدولی مسعود در گفتگو با تلویزیون «آریانانیوز» گفته است که در سه سال اخیر عمر حکومت وحدت ملی قطب‌بندی‌های زبانی، قومی و فساد به اوج رسیده‌ است.

آقای مسعود با انتقاد از حکومت گفته است: «در این ‌شکی نیست که در حکومت کرزی فساد به شکل پراکنده وجود داشت، اما در حکومت کنونی فساد به شکل متمرکز در ارگ جمع شده است و از طرف رییس جمهور و تیم‌اش صورت می‌گیرد. در ارگ ثروت جمع می‌کنند، قدرت را انحصار می‌کنند و تمامیت خواهی دارند. مگر این طور نیست؟ شما می‌بینید که معاون رییس جمهور در تبعید به‌سر می‌برد، رییس اجرایی می‌گفت که سه ماه شده است که رییس جمهور را ندیده است ؛ هنوز هم صلاحیت ندارد. وزارت خارجه نمی‌تواند دستگاه دیپلوماسی را فعال داشته باشد و از منبع دیگری یعنی ارگ تنظیم می‌شود.»

احمدولی مسعود که از مدتی طرح موسوم به اجندای ملی را دنبال می‌کند، در بخش دیگری از این گفتگو، حکومت را حامی فسادپیشگان می‌‎خواند: «اگر حکومت تصمیم مبارزه با فساد را داشت، چرا مفسدان کلان حکومت حامدکرزی را محاکمه نکرد؟ نه‌تنها که محاکمه نشدند، بلکه آمدند در سمت‌های مشاوریت جابجا گردیدند. کسانی که در انتخابات تقلب کردند، فساد کردند. از این فساد کلان‌تر کجاست که به ‌سرنوشت مردم شما خیانت بکنید. اما تقلب کارها به عنوان مشاور، رییس و سفیر و …، گماشته شدند.»

آقای مسعود با متهم کردن رییس جمهور غنی به قوم‌گرایی، می‌گوید که آقای غنی به وی گفته است: «زمانی‌که لویه‌جرگه به درازا کشید، اشرف غنی در محضر ۲۰ تن مرا خطاب قرار داده، گفت: «جناب سفیر صاحب! یاد‌تان باشد هر زمانی‌که من به قدرت برسم، توسط قوم یا شمشیر یا توسط خارجی‌ها شما مردم را از این کشور بیرون می‌کنم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала