حکمتیار: ما با داعش ارتباط نداریم/داعش از راه ایران به افغانستان می‌آید

© svoboda.orgحکمتیار: ما با داعش ارتباط نداریم/داعش از راه ایران به افغانستان می‌آید
حکمتیار: ما با داعش ارتباط نداریم/داعش از راه ایران به افغانستان می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی ادعا می کند که جنگجویان داعش از راه ایران به افغانستان انتقال داده می‌شوند، و حزب او هیچ گونه ارتباطی با این گروه ندارد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که امروز در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، حکومت را در گفتگوهای صلح با طالبان ناتوان می داند و نیز حلقه‌هایی را در داخل حکومت به تضعیف حکومت متهم می سازد.

این در حالی است که امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی در یکی از نوشته‌های فیسبوکی‌اش، حکمتیار را به داشتن رابطه با گروه داعش و تلاش برای رهایی زندانیان گروه داعش متهم ساخت.

اما آقای حکمتیار در این باره اظهار داشت: «این افترای یک شماری از کسانی دروغگو است؛ ما با هیچ یک از گروه‌های ارتباط سیاسی و تنظیمی نداشتیم و نداریم؛ نه با داعش و نه با طالبان، نه با القاعده و نه با کدام حزب دیگری. اگر من بگویم که اکنون داعش از راه سوریه و عراق به ایران صادر می‌شوند، مبالغه نکرده‌ام.»

ادعای صالح در مورد وابستگی داعشیان به حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
ادعای صالح در مورد وابستگی داعشیان به حکمتیار

از سویی هم، آقای حکمتیار برخی‌ها را که از آنان نام نمی‌برد، به تلاش برای جلوگیری از رهایی ۹۱ زندانی حزب اسلامی، از زندان‌های افغانستان متهم می سازد.

بربنیاد گزارش‌ها، قرار است در هفتۀ روان این تعداد زندانیان حزب اسلامی بربنیاد توافق نامۀ این حزب با حکومت، از زندان‌های افغانستان آزاد شوند.

رهبرحزب اسلامی، حکومت را در روند گفتگوهای صلح با طالبان ناتوان می‌داند.

وی در گفت: «من با تمام صداقت و قاطعیت گفته می‌توانم که اگر در دولت ظرفیت جذب طالبان می‌بود و اگر در برابر آمدن آنها موانع ایجاد نمی‌شد، بسیاری از طالبان به روند صلح یکجا می‌شد.»

با این همه، آقای حکمتیار از اختلاف‌های سیاسی که میان حکومت و عطا محمد نور ادامه دارند، ابراز تأسف می کند و حکومت را بر رسیده گی به این معضل مکلف می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала