تا ۲۰۴۰ اسلام به دومین دین امریکا بدل خواهد شد

© Photo / Pixabayتا ۲۰۴۰ اسلام به دومین دین امریکا بدل خواهد شد
تا ۲۰۴۰ اسلام به دومین دین امریکا بدل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر به تحقیقاتی که موسسه تحقیقاتی پیو در امریکا انجام داده، اسلام تا سال ۲۰۴۰ میلادی به دومین دین پرطرفدار امریکا تبدیل خواهد شد.

در امریکا تعداد جنایات علیه مسلمانان به شدت افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
در امریکا تعداد جنایات علیه مسلمانان به شدت افزایش یافته است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر به استناد از یورونیوز، یک موسسه تحقیقاتی امریکایی با انتشار نتایج تحقیق خود در خصوص جمعیت مسلمانان این کشور اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، مسلمانان پس از مسیحیان به بزرگترین اجتماع این کشور بدل شده و جای یهودیان را خواهند گرفت.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی «پیو»، جمعیت کنونی مسلمانان امریکا در سال ۲۰۱۷ به ۳.۴۵ میلیون نفر می رسد که این مقدار حدود ۱.۱ درصد از جمعیت کل این کشور را تشکیل می دهد.

همچنین مسلمانان تا سال ۲۰۴۰ به دومین اقلیت مذهبی امریکا بدل شده و جای یهودیان را خواهند گرفت.

این موسسه همچنین در گزارش خود آورده است: رشد جمعیت مسلمانان بسیار سریع تر از جمعیت یهودیان (در امریکا) خواهد بود.

 پیو بر این باور است، که این رشد تا جایی ادامه خواهد یافت که در سال ۲۰۵۰ میلادی، حدود ۸.۱ میلیون نفر از شهروندان امریکا را مسلمانان تشکیل خواهند داد که این رقم به معنای ۲.۱ درصد از جمعیت کل این کشور یعنی دو برابر میزان فعلی است.

این موسسه تحقیقاتی همچنین اعلام کرده است ،که به طور متوسط و تخمینی، جمعیت مسلمانان امریکا سالانه ۱۰۰ هزار نفر افزایش خواهد داشت.

یادآوری می کنیم، که جمعیت مسلمانان در سال ۲۰۰۹،  ۲۳٫۲٪ جمعیت ۶٫۷۹ میلیاردی جهان، یعنی ۱٬۵۷ میلیارد نفر بود. نزدیک به ۶۰٪ از مسلمانان جهان در آسیا زندگی می کنند. از این شمار نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر شیعه و بقیه سنی هستند. همچنین ۰٫۸٪ از جمعیت کشور امریکا را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала