روسیه: آمریکا به ایران «آلرژی» پیدا کرده است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: آمریکا به ایران «آلرژی» پیدا کرده است
روسیه: آمریکا به ایران «آلرژی» پیدا کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «به‌نظر می‌رسد واشنگتن به جمهوری اسلامی ایران " آلرژی " پیدا کرده و همین مسئله مانع از آن می‌شود که مقامات آمریکایی ارزیابی واقع‌بینانه‌ای درباره آنچه در ایران رخ می‌دهد، داشته باشند».

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه، «آمریکا از عرصه شورای امنیت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده کرده و با این اقدام به اعتبار این ساختار مهم بین المللی آسیب وارد کرده است، گفت: «به‌نظر می‌رسد واشنگتن به جمهوری اسلامی ایران آلرژی پیدا کرده و همین مسئله مانع از آن می‌شود که مقامات آمریکایی ارزیابی واقع‌بینانه‌ای درباره آنچه در ایران رخ می‌دهد، داشته باشند.
"نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیشتر مدعی شده بود که آنچه در جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است، نادیده گرفتن حقوق بشر در این کشور است که این خطر را در پی دارد که سناریوی سوریه در ایران نیز تحقق یابد.
این دیپلمات بلندپایه روس در نشست شورای امنیت درباره ایران که به‌درخواست آمریکا برگزار شده بود، با اشاره به این مطلب تأکید کرد: «این در حالی است که انرژی شورای امنیت باید برای حل‌وفصل بحران‌های مهم در افغانستان، سوریه، لیبیا، عراق، یمن، کره شمالی و در قاره آفریقا صرف شود».
نبنزیا با اشاره به طرف آمریکایی گفت: «شما پیشنهاد کرده‌اید که در امور داخلی کشوری دخالت شود. باید اجازه دهید که ایران مشکلات داخلی را با صلاح دید خود حل کند، ضمن اینکه این قضایا دیگر فیصله یافته است».
این دیپلمات با تأکید بر غیرمنطقی بودن درخواست آمریکا برای بررسی حوادث اخیر در ایران، به‌طعنه به شورای امنیت پیشنهاد نمود، ظاهراً اکنون امکان آن دیگر به‌وجود آمده تا اعتراضات خیابانی در کشورهای غربی هم در این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала