امریکا دوستی است که همیشه خیانت می کند

© Flickr / Shahzeb Younasپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان: امریکا دوستی است که همیشه خیانت می‌کند. ما دیگر هیچ ائتلافی با امریکا نداریم.

به گزارش رسانه های پاکستانی، خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان گفت که امریکا در عملکردش همانند یک متحد با دولت اسلام آباد شکست خورده و به خاطر ناکامی‌هایش در افغانستان دولت پاکستان را مقصر می‌داند. ما دیگر با امریکا هیچ ائتلافی نداریم. این رفتاری نیست که دو متحد با یکدیگر داشته باشند.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما حالا آرامش را در پاکستان برقرار کرده‌ایم. فقدان همکاری میان واشنگتن و کابل در بازگشت آوارگان به افغانستان و مقصر دانستن پاکستان در عدم مقابله با شبه‌نظامیان باعث شده است تا گمانه زنی درباره این مساله به وجود آید که مقابله با تروریزم آنچنان که باید صادقانه صورت نگرفته است. کشورهای دیگری هستند که می‌توانند متحد پاکستان باشند و در کنار ما به روند مذاکرات صلح با طالبان و دولت افغانستان کمک کنند.

اسپوتنیک به نقل اطلس پرس، خواجه آصف همچنین تاکید کرده است که دولت پاکستان باید روابطش با امریکا را مجددا ارزیابی کند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری جئو گفت: آمریکا دوست ما نیست چون در قبال پاکستان نه مانند دوست رفتار می‌کند نه مانند یک متحد. پاکستان در جبهه دیپلماتیک منزوی نشده است و هرگونه تهاجم امریکا با واکنش ملی روبرو خواهد شد.

واشنگتن، دولت پاکستان را به بازی دوگانه با کمک به طالبان و شبکه حقانی که مسبب ناآرامی‌ها در افغانستان هستند، متهم می‌کند. اما اسلام‌آباد این مساله را رد می‌نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала